اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مأموران پلیس آگاهی نیکشهر صورت گرفت

دستگیری دزد عابر بانک‌ها

خبرگزاری فارس: با تلاش مأموران پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر، فردی که با سوءاستفاده از بی‌سوادی برخی افراد اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب عابر بانک آنان می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری دزد عابر بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، در پی مراجعه حضوری فردی به نام «مهرناز. الف» به پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر مبنی بر برداشت مبلغ 4 میلیون ریال از حساب عابر بانک وی، موضوع در دستور کار مأموران دایره مبارزه با جرائم خاص این شهرستان قرار گرفت.

مأموران پس از انجام تحقیقات فنی و پلیسی موفق شدند فردی به نام «محمد.م» را شناسایی و دستگیر کنند.

متهم در تحقیقات فنی و پلیسی به برداشت غیر مجاز از حساب عابر بانک‌های مشتریان بانکی اعتراف کرد و در توضیحات خود به پلیس گفت؛ با پرسه زدن در کنار دستگاه‌های خودپرداز افراد بی‌سواد را شناسایی و به بهانه کمک به آنان ضمن به دست آوردن رمز دوم عابر بانک آنان اقدام به خرید شارژ تلفن همراه از حساب آنان می‌کرده است.

متهم پس از تشکیل پرونده طی حکمی از سوی مراجع قضایی روانه زندان شد.

مهم‌ترین و شایع‌ترین روش کلاهبرداری با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، به این صورت است که سارقان در نزدیکی دستگاه کمین کرده و در هنگام حضور افراد بی‌سواد یا کم‌سواد برای گرفتن پول، به بهانه اینکه دستگاه ایراد دارد و می‌خواهد آن را امتحان کنند، کارت عابر بانک آن‌ها را به همراه رمز آن دریافت می‌کنند و پس از اطمینان از موجودی، در هنگام تحویل کارت، آن را با کارت دیگری تعویض می‌کنند و بلافاصله از محل متواری شده و در اولین فرصت نسبت به برداشت وجه نقد از عابر کارت مالباختگان اقدام می‌کنند.

البته قبل از هر چیز باید اعتماد قربانیان را جلب کنند که در این کار بسیار ماهر هستند و نقش افراد خیرخواه را با ظاهر جذاب خود و استفاده از جملاتی مؤدبانه و در عین حال صمیمانه به خوبی ایفا می‌کنند.

همچنین دستکاری کردن دستگاه با استفاده از تاریکی شب نیز یکی دیگر از ترفندهای سارقان عابر بانک‌ها می‌باشد؛ این افراد با استفاده از چسب، کاری می‌کنند که دستگاه در هنگام تحویل پول قادر به ارائه‌ خدمات نباشد و سپس خود در نقطه‌ای دور کمین می‌کنند.

پس از اینکه مشتری از دریافت پول ناامید شده و محل را ترک کرد، به سراغ آن می‌روند و با استفاده از وسایلی مثل انبر یا پیچ‌گوشتی اقدام به سرقت می‌کنند.

گاهی نیز افراد کلاهبردار از طریق خطوط تلفن همراه اعتباری با صاحبان مشاغل خدماتی تماس گرفته و با جعل عنوان حقیقی و حقوقی تحت پوشش‌ مهندس و مأمور خرید یک شرکت معتبر و یا سازمان دولتی، از آن‌ها تقاضای دریافت خدمات و یا خرید کالا به شکل عمده می‌کنند.

این کلاهبرداران به بهانه پرداخت هزینه خدمات و یا کالای مورد درخواست، ‌قربانیان را نزد دستگاه‌های خودپرداز (ATM) هدایت کرده و با سوءاستفاده از عدم آگاهی افراد، مبالغی به حساب‌های بانکی خود واریز می‌کنند.

انتهای پیام/89002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول