اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهضت سواد آموزی آبیک:

بی‌سوادی ‌تا دو سال آینده در آبیک ریشه‌کن می‌شود‌

خبرگزاری فارس: مسئول نهضت سوادآموزی اداره آموزش و پرورش ‌آبیک گفت: در این شهرستان ‌باید تا دو سال آینده مقوله بی‌سوادی به اتمام برسد و این در حالی است که در برخی از روستاها آمار بی‌سوادی صفر شده است.

بی‌سوادی ‌تا دو سال آینده در آبیک ریشه‌کن می‌شود‌

عبدالله بهرامی زیارانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: 15 آموزشیار، پنج کلاس شش نفره را برعهده دارند و این در حالی است که دو کلاس انتقال برای نخستین‌بار برای کسانی که چهارم و پنجم ابتدایی را گذرانده‌اند ولی مدرک ندارند و یا کسانی که دوره مقدماتی را گذرانده‌اند و می‌خواهند ادامه تحصیل دهند، در شهرستان آبیک تشکیل می‌شود.

وی افزود: حدود 70 بی‌سواد 10 تا 49 سال زیر پوشش بخش خصوصی و یا مدیران مدارس قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: از پنج کلاس تشکیل شده از نهضت سوادآموزی، چهار کلاس برای بانوان و یک کلاس برای آقایان تشکیل شده است.

مسئول نهضت سوادآموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک تشکیل نهضت سوادآموزی از سوی امام راحل در سال 58 را یک رویداد بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: آموزش‌یاران در اوایل آغاز کار با کم‌ترین امکانت در دور افتاده‌ترین روستاها فعالیت می‌کردند که نتیجه تلاش و زحمات آنان و آموزش‌یاران فعلی کاهش چشم‌گیر بی‌سوادی در سطح کشور است.

زیارانی خاطرنشان کرد: ارتقای سوادآموزی و علم‌آموزی در پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین ارتقای سطح علمی در جامعه علاوه بر ارتقای جایگاه کشور در سطح بین‌المللی در کاهش آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی بسیار راهگشاست.

این مسئول اذعان داشت: آمار تعداد افراد بی‌سواد شهرستان آبیک نسبت به دیگر شهرستان‌های استان قزوین کم‌تر است و این در حالی است که آخرین آمار از مدارس جمع‌آوری شده ولی چون هنوز پالایش نشده است نمی‌توان آمار دقیق و قطعی از افراد بی‌سواد شهرستان ارائه داد.

مسئول نهضت سوادآموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک بیان داشت: برای اجرای طرح فرد به فرد آموزش سوادآموزی با ادارات بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، پست و دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها تفاهمنامه‌ای منعقد شده تا افراد بی‌سواد را از نعمت سواد بهره‌مند کنند.

زیارانی افزود: در شهرستان آبیک باید تا دو سال آینده مقوله بی‌سوادی به اتمام برسد و این در حالی است که در برخی از روستاها آمار بی‌سوادی صفر شده است.

وی ابراز داشت: استقبال عمومی مردم برای آموزش سوادآموزی بسیار حائز اهمیت است بنا بر این مطلوب است که خانواده‌هایی که از نعمت سواد بهره‌مند نیستند برای انجام امور اولیه خود اعم از قرائت قرآن کریم، استفاده از کارت تلفن و خودپرداز، کامپیوتر و امور دیگر باید از سواد اولیه بهره‌مند شوند.

این مسئول ادامه داد: افرادی که در طرح فرد به فرد سوادآموزی شرکت می‌کنند پس از قبولی سواد‌آموزان 10 تا 49 سال در امتحان به شرط قبولی، 259 هزار تومان دریافت خواهند کرد، بنا بر این اگر افرادی که 12 نفر از افرادی که دوران مقدماتی نهضت را گذرانده‌اند و یا دارای سوم و چهارم ابتدایی هستند و تمایل به ادامه تحصیل دارند را از نعمت سواد بهره‌مند کنند به شرط قبولی افراد در امتحان پایان دوره طی مدت هشت ماه 43 میلیون ریال حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

مسئول نهضت سواد آموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: دولت برای ریشه‌کنی بی‌سوادی واقعا هزینه می‌کند و از افرادی که در طرح فرد به فرد سواد آموزی شرکت کنند حمایت خواهد کرد که می‌توان به در اختیار گذاشتن کتاب‌ها و لوازم کار سوادآموزی اشاره کرد که منبع درآمدی نیز برای افراد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/77006/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول