اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان خبر داد

حضور 157 هزار نفر در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان گفت: 157 هزار نفر در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان حضور داشتند.

حضور 157 هزار نفر در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در زنجان

حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فرهنگسرای قرآن و عترت مزین به دو ثقل قرآن و عترت است.

وی با اشاره به اینکه موضوع کاری فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان در حوزه معارف قرآن و عترت است، خاطرنشان کرد: این فرهنگسرا کار خود را در سال 89 آغاز کرده است.

رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان با بیان اینکه با توجه به دغدغه دینی مسئولان استان زنجان، برای نخستین بار در کشور یک اقدام جهادی در زمینه عمومی کردن آموزش قرآن آغاز شده است، تصریح کرد: آموزش عمومی قرآن در قالب طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش عمومی قرآنی نیازمند گام‌های متعدد و پیگیری‌های مستمری است، اضافه کرد: نخستین گام طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان آموزش روخوانی قرآن است.

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر اینکه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان از نظر علمی متقن‌تر شده است، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نهضت قرآنی استان بر اساس برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) پیگیری می‌شود.

*به صفر رساندن بی‌سوادی قرآنی از برنامه‌های فرهنگسرای قرآن و عترت

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد هستیم که در استان زنجان بی‌سوادی قرآنی را به صفر برسانیم، ادامه داد: مراحل بعدی آموزشی برای افرادی که تحت آموزش روخوانی بوده‌اند، برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم میزان انس با قرآن و آموزه‌های دینی در مردم بیشتر شود، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افراد آشنا با قرآن، با مفاهیم و تفاسیر نیز در قالب کلاس‌های آموزشی آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای اولیه 500 هزار نفر در استان زنجان نیاز به روخوانی قرآنی داشتند، ادامه داد: در مجموع 157 هزار نفر در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان شرکت کردند.

انتهای پیام/73006/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول