اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین خبر داد

ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در قزوین تا سال 93

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین گفت: با همت مسئولان آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی، بی‌سوادی در سال 93 در قزوین ریشه‌کن می‌شود.

ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در قزوین تا سال 93

نقی سیاهکلی‌مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه «تمام دستگاه‌های اجرایی برای ریشه کردن بی‌سوادی با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند»، اظهار داشت: با تحقق این امر سال 93 بی‌سوادی در آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین ریشه‌کن می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش قراردادی با هدف ریشه‌کن کردن بی‌سوادی با 11 دستگاه اجرایی از جمله شهرداری، منابع طبیعی، بخشداری و کمیته امداد امام خمینی(ره) در قزوین منعقد کرده است، خاطرنشان کرد: طبق این قرارداد برخی از نیروی‌های انسانی بی‌سواد توسط مسئولان مربوط این دستگاه‌ها برای سوادآموزی شناسایی می‌شوند.

سیاهکلی‌مرادی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی قزوین برای باسواد کردن نیروهای انسانی، اقدامات لازم را انجام می‌دهند و همچنین این دستگاه‌ها در صورت درخواست آموزشیار نهضت از اداره آموزش و پرورش برای باسواد کردن آنان، آموزشیار مربوط را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین ادامه داد: آموزش و پرورش قزوین با برگزاری آزمون از نیروهای انسانی بی‌سواد دستگاه‌های اجرایی به ازای هر فرد قبولی در این آزمون، مبلغی را به افراد آموزش‌دهنده پرداخت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در دی ماه 58 نهضت سوادآموزی تشکیل شده است، عنوان کرد: امام بزرگوار با تشکیل این نهضت عزم مردان و زنان این ملت را برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی بسیج کرد.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت نهضت سوادآموزی در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: امام راحل از جمله نیازهای اولیه هر ملت را آموزش همگانی افراد جامعه می‌دانستند و براین اساس از ابتدای انقلاب اسلامی، حرکت بزرگی در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور به وجود آمد.

 

انتهای پیام/77009/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول