اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا خبر داد

رشد 95 درصدی باسوادی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مسئول نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا از نرخ رشد 95 درصدی باسوادی مردم این شهرستان خبر داد و گفت: جشن پایان بی‌سوادی صومعه‌سرا در سال 92 برگزار می‌شود.

رشد 95 درصدی باسوادی در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، علی بهرامی عصر امروز در جریان همایش آموزشیاران نهضت سوادآموزی در کانون شهید بهشتی این شهرستان با تبریک سالگرد تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی یکی از ارگان‌های مشارکتی آموزش و پرورش برای باسواد کردن افراد جامانده از تحصیل یا اقشار بی‌سواد است.

وی، جمعیت هدف نهضت سوادآموزی را افرادی با سنین 10 تا 49 ساله عنوان کرد و افزود: تمام افراد بی‌سواد و علاقه‌مند به تحصیل در این رده سنی با همکاری آموزشیاران در مناطق روستایی سواد خواندن و نوشتن تا دوره ابتدایی و مقدماتی را می‌آموزند.

به گفته مسئول نهضت سواد آموزی صومعه‌سرا، سوادآموزان در صورت تمایل از دوره‌های پیشرفته و سطح بالاتر آموزش‌ها نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی از باسوادی بالغ بر 95 درصدی جمعیت هدف نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: این رقم طبق آمارهای پنج‌ سال اخیر درصد بندی شده است.

بهرامی با اشاره به میزان جمعیت باسواد و بی‌سواد صومعه‌سرا پیش از انقلاب اسلامی و آغاز فعالیت رسمی این نهضت، تصریح کرد: صومعه‌سرا در دوران پیش از انقلاب اسلامی دارای 46 درصد جمعیت باسواد و 54 درصد جمعیت بی‌سواد بود.

وی با بیان اینکه اجرای کامل نهضت سوادآموزی و جشن باسوادی در کشور تا برنامه پنجم توسعه تداوم دارد، متذکر شد: طبق برنامه‌ریزی و رایزنی‌های صورت گرفته، جشن پایان بی‌سوادی در صومعه‌سرا تا پایان سال 92 برگزار می‌شود.

مسئول نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا بخش‌های تولمات، مرکزی و میرزا کوچک را در اجرای طرح باسوادی جمعیت بی‌سواد یا بازمانده از تحصیل این شهرستان پیشتاز خواند.

وی نهضت سوادآموزی را یک طرح بزرگ ملی و مهم در راستای علم‌آموزی و باسوادسازی جمعیت هدف دانست و یادآور شد: پیشرفت، توسعه و گام گذاشتن در راستای خودکفایی کشورها همواره در بدنه علم‌آموزی و ارتقای فضای علمی جوامع نهفته است.

بهرامی به فردی شدن آموزش‌های نهضت سوادآموزی علاوه بر آموزش‌های گروهی اشاره کرد و افزود: این اقدام برای ادغام نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش در سال‌های اخیر و به دلیل آموزش افراد علاقه‌مند به تحصیل در هر شرایط و مکانی است.

وی با بیان اینکه ساختار کنونی نهضت سوادآموزی به دلیل ادغام با آموزش و پرورش دارای شرایط مطلوب و بهتری است، یادآور شد: این ادغام موجب جبران بخشی از ناتوانی‌ها در اجرای وظایف شده و تاثیر بیشتری در حوزه‌های کمی و کیفی نهضت سوادآموزی دارد.

انتهای پیام/84003/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول