اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

بی‌سوادی عامل نگونبختی جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نمین گفت: بی‌سوادی آن هم در عصر معاصر عامل نگونبختی یک جامعه رو به جلو و همراه با ترقی و تعالی است.

بی‌سوادی عامل نگونبختی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نمین اظهار داشت: از گذشتگان دور اکثر حاکمان سعی می‌کردند برای جاهل و غافل کردن مردم آنها را در بی‌سوادی و جهل نگه دارند تا از این حربه بتوانند برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کنند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همتی والا در ریشه‌کنی بی‌سوادی صورت گرفت که این عزم همگانی ستودنی است.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه علم و دانایی در مکتب اسلام و دغدغه‌های اساسی مسئولان جامعه به ویژه رهبری معظم انقلاب تصریح کرد: هر چقدر علم و آگاهی و سواد و شعور بالا رود به همان میزان دلبستگی و روشنگری حقایق بهتر نمود پیدا می‌کند.

رحیمی بالا رفتن میزان سواد در یک جامعه را نمود و نشانه‌ای از کامجویی و برتری جامعه رو به رشد توصیف کرد و افزود: با به کارگیری سیاست‌های انگیزشی و تشویقی می‌توان برای باسواد کردن افراد بی‌سواد همتی واقعی داشت.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان نمین از پرداخت تسهیلات ویژه برای سوادآموزان و همچنین آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال خبر داد.

سید تقی دریتیم خاطر نشان کرد: تسهیلات اشتغال 10 میلیون تومانی و وام احداث جایگاه دام 30 میلیون تومانی به آن دسته از افراد بی‌سواد ساکن این شهرستان که نسبت به آموزش سواد و دریافت مدرک اقدام کنند، پرداخت می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین نیز به افتتاح‌های دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: مدرسه 12 کلاسه شرف نمین در مناسبت دهه فجر افتتاح و پروژه شش کلاسه مسکن مهر این شهرستان نیز به همین مناسبت کلنگ‌زنی می‌شود.

فرهاد قاسم‌زاده به افزایش کلاس‌های بهره‌مند از تجهیزات هوشمندسازی به تعداد 25 کلاس اشاره کرد و بیان داشت: تا پایان سال این تعداد به 30 مورد افزایش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه مشکلی برای تأمین سوخت زمستانی مدارس منطقه وجود ندارد، گفت: برای تأمین سلامت دانش‌آموزان و معلمان تاکنون 94 کلاس درس به شوفاژ و 81 کلاس درس دیگر به بخاری‌های استاندارد نفت‌سوز مجهز شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، وجود این شوراها را مؤثر در موفقیت نظام آموزش و پرورش دانست.

علی حبیب‌پور افزود: این شوراها به عنوان موتور محرکه نظام تعلیم و تربیت با تصمیم‌ها و مصوبات مهم و پربار، دستگاه آموزش و پرورش را در اجرای برنامه‌ها و رفع مشکلات و کاستی‌های آموزشی و پرورشی یاری می‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ در ارزیابی سالانه این شورا به عنوان شورای برتر و در ارزیابی استانی نیز رتبه اول را در بین مناطق و نواحی به دست آورده است.

حبیب‌پور در پایان عملکرد و فعالیت انجمن اولیا و مربیان پارس‌آباد را خوب توصیف کرد و بیان داشت: این انجمن نیز در ارزیابی هفته پیوند اولیا و مربیان و هفته خانواده رتبه عالی را در بین مناطق و نواحی استان به دست آورده است.

انتهای پیام/62006/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول