اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نهضت سوادآموزی:

بی‌سوادی والدین مهم‌ترین معضل در تعلیم و تربیت است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات ما در بخش تعلیم و تربیت بی‌سوادی والدین برخی از دانش‌آموزان است.

بی‌سوادی والدین مهم‌ترین معضل در تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد مهدی‌زاده بعدازظهر امروز در همایش استانی بزرگداشت هفته سوادآموزی که در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمار موجود هم‌اکنون والدین 5/1میلیون دانش‌آموز در کشور بی‌سواد هستند که این تعداد بی‌سواد تأثیرات منفی را بر نظام آموزشی دارد.

وی ادامه داد: والدین نقش اساسی را در تعلیم و تربیت فرزندان خود دارند لذا والدین بی‌سواد اگر برای فرزندانشان مشکلی در زمینه درسی به وجود آید قادر به تعلیم نیستند.

مهدی‌زاده با اعلام اینکه والدین به عنوان همیاران دانش‌آموزان محسوب می‌شوند، افزود: دانش‌آموزانی که دارای والدینی باسواد هستند کمتر با مشکل مواجه می‌شوند اما دانش‌آموزان دارای والدین بی‌سواد آسیب‌پذیری بیشتری را متحمل می‌شوند.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون در کشور 9 میلیون و 800 هزار بی‌سواد داریم که 3 میلیون و 800 هزار تن از آنها زیر 50 سال بوده و 104 هزار تن آنها کودکان شش تا 10 ساله هستند که به مدرسه نمی‌روند.

مهدی‌زاده بر ریشه‌کنی بی‌سوادی تأکید کرد و گفت: برای رفع این معضل نیازمند یک عزم ملی هستیم و تا زمانی که اعتماد عمومی را احیا نکنیم در هیچ بخشی به جایی نمی‌رسیم.

انتهای پیام/2302/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول