اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد

ریشه‌کنی بی‌سوادی تحقق منویات رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:ریشه‌کنی بی‌سوادی به معنی تحقق منویات مقام معظم رهبری در به صفر رساندن بی‌سوادی است.

ریشه‌کنی بی‌سوادی تحقق منویات رهبری است

امیر نظری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: استان زنجان در زمینه سواد وضعیت بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه انسداد ورود بی‏سوادی و آموزش عملکرد بسیار خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه به صفر رساندن بی‌سوادی در کشور وظایف بسیار سنگینی را به عهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ادغام نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش یک اقدام هوشمند و هدفمندی به شمار می‌رود، اضافه کرد: امروز با جرات اعلام می‌کنیم که نیروی انسانی، فضای کافی و بودجه به منظور آموزش سواد در استان زنجان وجود دارد.

*ریشه‏کنی بی‌سوادی در یک دوره آموزشی در زنجان

وی بی‏رغبتی در جامعه هدف را مهم‏ترین مشکل حوزه سوادآموزی در استان زنجان برشمرد و افزود: اگر افراد بی‏سواد در کلاس‏ها حاضر شوند استان زنجان توان ریشه‏کنی بی‏سوادی را در یک دوره آموزشی دارد.

نظری با تاکید بر اینکه استان زنجان با برگزاری یک دوره آموزشی سوادآموزی جشن باسوادی مردم را جشن می‌گیرد، ادامه داد: عزم و اراده مسئولان استان نیز در این زمینه ستودنی است.

وی در زمینه تشکیل کلاس‏های آموزشی با اشاره به اینکه فرمانداران نقش مهمی در این زمینه دارند، تصریح کرد: آموزش سوادآموزی یک فرایند شش ماهه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه بسیج توان بسیار زیادی برای کمک به تحقق هدف مهم باسوادی دارد، خاطرنشان کرد: باید این نهاد بزرگ در این زمینه وارد کار شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اقدام به شناسایی ایثارگران زیر پوشش خود کرده است، اضافه کرد: از اقدام مهم این اداره کل در زمینه آموزش سوادآموزی حمایت می‌کنیم.

نظری با تاکید بر همکاری اداره کل پست استان زنجان در زمینه شناسایی افراد بی‏سواد در استان زنجان اظهار داشت: 4 هزار و 500 بی‏سواد در استان شناسایی شده است که هیچ آدرسی از آنها به دست نیامده است.

انتهای پیام/73006/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول