اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سواد‌آموزی استان اردبیل:

91 درصد جمعیت اردبیل باسواد هستند / ریشه‌کنی بی‌سوادی در 3 شهر اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 91 درصد جمعیت اردبیل از نعمت سواد برخوردار هستند و تا آخر برنامه پنجم توسعه بی‌سوادی در استان اردبیل ریشه‌کن خواهد شد.

91 درصد جمعیت اردبیل باسواد هستند / ریشه‌کنی بی‌سوادی در 3 شهر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عوض سیف‌الله‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی سواد‌آموزی شهرستان نیر اظهار داشت: حرکت‌های خوبی برای باسواد کردن جمعیت بی‌سواد استان اردبیل در سال‌های اخیر صورت گرفته، ولی همچنان نیاز به حمایت‌های جدی داریم تا بتوانیم بخش عظیمی از اهداف و برنامه‌های خودمان را در حوزه سواد‌آموزی تحققی عینی ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر سواد‌آموزان با برنامه‌های مراقبتی بازگشتی به دوره بی‌سوادی نداشته‌اند، تصریح کرد: ما تنها به سواد‌آموزی در مقطعی خاص اکتفا نمی‌کنیم، بلکه سعی داریم با استمرار آموزش‌ها و تداوم برنامه‌های سواد‌آموزی بتوانیم همیشه و در همه احوال سواد‌آموزان جدید را آماده و سرزنده در این حوزه نگه داریم.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: بر اساس آخرین سرشماری که در سال 90 صورت گرفت، نرخ باسوادی در استان افزایش یافته و ما در برخی از شهرستا‌ن‌ها حتی به وضعیت مطلوبی در ریشه‌کنی بی‌سوادی رسیدیم و به زودی شاهد برگزاری جشن باسواد شدن مردم این شهرها خواهیم بود.

سیف‌الله‌زاده گفت: در بین شهرستان‌های استان اردبیل وضعیت باسوادی در نیر، نمین و کوثر به مراتب بهتر از سایر شهرستان‌هاست اما همچنان در تلاش هستیم تا در هفت شهرستان دیگر این استان بی‌سوادی را به مرتبه صفر برسانیم تا در دو سال آینده بتوانیم جشن باسوادی را در کل استان برگزار کنیم.

این مسئول بیان داشت: همچنان حدود دو درصد با میانگین کشوری در بحث باسوادی فاصله داریم اما سعی می‌شود با گسترش برنامه‌های سواد‌آموزی این خلا به سرعت برطرف شود.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در اولین سال‌های شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهضت سواد‌آموزی با فرمان امام و با هدف گسترش برنامه‌های سواد‌آموزی فعالیت خود را آغاز کرد و امروز در یک جهاد سه دهه‌ای سعی کردیم اهداف بسیاری را محقق کنیم.

سیف‌الله‌زاده خاطرنشان کرد: با ادغام نهضت سواد‌آموزی با آموزش و پرورش مزایای خوبی در ساماندهی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و مدارس آن را شاهد هستیم به طوری که سعی می‌کنیم برخی از نارسایی‌ها و مشکلات را برطرف کرده و به یک وضعیت مطلوبی دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان نیر در سخنانی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران در حرکت و نهضتی عظیم توانسته ریشه جهل و نادانی را بخشکاند که در این حرکت نهضت سواد‌آموزی به بی‌بدیل‌ترین کانون تحولی تبدیل شده است.

میر فخر‌الدین زاهد گفت: همانگونه که قرآن کریم در اولین آیات خود به تحصیل و یادگیری علم تاکید کرده است سرلوحه برنامه‌های انقلاب اسلامی نیز در همین راستا می‌باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌های گسترده‌ای برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در سال‌های اخیر اجرا شده و ما در شهرستان نیر از یک نرخ رشد با سوادی مناسب برخوردار هستیم.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول