اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

کسب رتبه نخست مسدود کردن راه بیسوادی توسط زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در زمینه مسدود کردن راه بیسوادی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

کسب رتبه نخست مسدود کردن راه بیسوادی توسط زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری در جلسه کار گروه بانوان استان زنجان، اظهار کرد: ریشه‌کنی بیسوادی در جامعه زنان از برنامه‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود که تا کنون در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در صد باسوادی استان در گروه سنی 10 تا 49 سال در سال 85 حدود 90.7 درصد بود، افزود: این میزان در سال 90 به 92.62 درصد رسیده است.

*رشد 1.9 درصدی میزان باسوادی زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان میزان رشد میزان باسوادی استان را 1.9 درصد عنوان کرد و افزود: این میزان در کشور 75 صدم درصد است.

وی با بیان اینکه استان در زمینه مسدود کردن راه بیسوادی اقدامات مطلوبی را انجام داده است، افزود: در حال حاضر استان زنجان در این زمینه در رتبه نخست قرار دارد.

نظری در صد باسوادی کشور را در سال 85 حدود 91.7 درصد عنوان کرد و افزود: این میزان در سال 90 به 92.45 درصد رسیده است.

*درصد رشد باسوادی زنجان در سال 55، 17 درصد بود

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: در سال 1355 درصد باسوادی زنان شش سال به بالا 17 درصد بود که این رقم در سال 75 به 68 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان در سال 85 به 76 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: آمار تفکیکی سال 90 هنوز به استان ارسال نشده است.

سرداری ادامه داد: با توجه به برآورد انجام شده میزان باسوادی زنان در گروه سنی 10 تا 49 سال در سال 91 بیش از 90 درصد است.

وی با بیان اینکه از سال 85 تا سال جاری 42 هزار و 206 زن زیر پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند، افزود: برنامه‌های مختلفی در این زمینه در استان انجام شده است.

*توزیع 13 هزار جلد کتب غیر درسی در دو سال گذشته

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از توزیع 13 هزار و 128 جلد کتب غیر درسی در دو سال گذشته خبر داد و افزود: طرح‌های مختلفی نیز از سوی آموزش و پرورش در این زمینه در استان انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه نماز و قرآن با عنوان راه هدایت، افزود: 5 هزار سوادآموز زن در این طرح شرکت کرده‌اند.

سرداری با بیان اینکه طرح مداخله‌ای کاش سوء تغذیه کودکان با مشارکت مرکز بهداشت در استان انجام شده است، افزود: طرح فرآورده‌های زیتون نیز در استان برگزار شده است.

انتهای پیام/73003/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول