اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان:

اسلام پرچمدار مبارزه با بی‌سوادی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه علمی‌ کاربردی گیلان گفت: اسلام پرچمدار مبارزه با جهل و بی‌سوادی است.

اسلام پرچمدار مبارزه با بی‌سوادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین متقی‌طلب ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علمی‌کاربردی این شهر با تبریک فرا رسیدن سالروز نهضت تاسیس سواد‌آموزی به فرمان امام خمینی (ره)، بر ضرورت فراگیری علم و دانش در کنار آموزه‌های اسلامی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: اسلام، دینی است که با امر به خواندن اعلام وجود کرد و در نخستین گوهرهای آسمانی‌اش پس از توحید، از تعلیم و قلم سخن به میان آورد.

این استاد دانشگاه اسلام را پرچمدار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز از بزرگ‌ترین حامیان دانش‌اندوزی بودند و آموزش خواندن و نوشتن به 10 کودک مسلمان به عنوان بهای آزادی اسیران باسواد، از نخستین اقدام‌های ایشان در پیکار نظامی با مشرکان بود.

وی، آموزه‌های اسلام را سراسر دعوت به تحصیل علم، دانش‌پژوهی و پاداش‌های معنوی در نظر گرفته شده برای پویندگان علم دانست و افزود: از نگاه قرآن، دانش سبب سروری و یکی از شرایط رهبری و پیشوایی است.

متقی‌طلب با اشاره به اینکه قرآن مجید از مامور و مکلف شدن عده‌ای برای تحصیل علم و دانش سخن می‌گوید و آن را مقدمه‌ای برای هدایت‌یابی دیگران می‌داند، خاطرنشان کرد: از نگاه قرآن مجید، دانایی زمینه همراهی با حقیقت را فراهم می‌کند و افراد دانا مخاطبان حقیقی قرآن هستند که در پرتو دانش بیدارند و در اندیشه بیدارسازی غافلان و خفتگان در وادی تاریک جهالت تاثیر می‌گذارند.

وی اسلام را دین دانش‌آموزی و یادگیری خواند و گفت: انسان می‌تواند از بدو تولد تا آخرین فرصت باقی‌مانده در دانشگاه اسلام تحصیل کند زیرا برای فراگیری علم در راه پایانی وجود ندارد و دانشگاه اسلام فارغ‌التحصیل ندارد، بلکه دانشجویان آن همواره در حال ادامه تحصیل هستند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دانشجویان باید در کسب علم، افزون‌طلبی کنند ادامه داد: علم از نظر اسلام هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و طبق فرمایش پیامبر خدا (ص) طلب کسب علم از گاهواره تا گور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هفتم دی ماه سال 1358 حضرت امام خمینی (ره) فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی صادر کردند که از جمله کارهای مدبرانه و حکیمانه ایشان بود، تصریح کرد: این امر تاکنون آثار و نتایج فراوانی به همراه داشت و تشکیل نهضت سوادآموزی نیز مانند بسیاری از نهادها و ارگان‌های کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد.

متقی‌طلب یادآور شد: در کشور ما سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، روز سوادآموزی نیز نامگذاری شده که این روز بزرگ را به تمام سواد آموزان و آموزگاران کشورمان تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به اینکه امام راحل با صدور این فرمان تاریخی بسیج همگانی برای مبارزه با بی‌سوادی را در کشور تشکیل دادند، اذعان کرد: با تلاش و کوشش مردم و مسئولان و برنامه‌ریزی‌های دقیق و بردبارانه، ایران در دنیا به کشوری باسواد تبدیل شد.

انتهای پیام/84002/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول