اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سوادآموزی شیروان:

شیروان در آستانه ریشه‌کنی بیسوادی است

خبرگزاری فارس: مدیر سوادآموزی شیروان گفت: این شهرستان در آستانه ریشه‌کنی بیسوادی قرار دارد.

شیروان در آستانه ریشه‌کنی بیسوادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان عبدالرضا مرادبخش بعد از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی خواستار مساعدت تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در امر ریشه‌کنی بیسوادی شد.

وی اظهار کرد: هدف نهضت سوادآموزی ریشه‌کنی بی‌سوادی از جامعه و حفظ ارزش‌های اسلامی است.

مرادبخش با بیان اینکه نهضت سوادآموزی دارای دو بال آموزشی و تربیتی است، افزود: انسان با این دو بال به سعادت حقیقی دست می‌یابد و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به عنوان حافظان خط مقدم جبهه فرهنگی هستند.

وی تصریح کرد: در ایران اسلامی جهاد فرهنگی آغاز شده است و از این رو آموزشیاران با فعالیت‌های خود در مسیر ترویج فرهنگ سوادآموزی در جامعه تلاش می‌کنند.

مدیر سوادآموزی شیروان گفت: به دلیل قرار گرفتن عمده بی‌سوادان این شهرستان در مناطق روستایی همکاری شوراهای اسلامی در زمینه تشویق و ترغیب بی‌سوادان در کلاس‌های سوادآموزی ضرورت دارد.

وی عمده مشکلات این شهرستان را کمبود وسیله نقلیه، عدم مراجعه افراد بی‌سواد به مکان‌های ثبت نامی و نبودن آدرس دقیق از افراد بی‌سواد عنوان کرد.

مرادبخش در گروه سنی 49 - 10 سال افراد بی‌سواد برون سپاری در قالب فرد به فرد، به ازای افراد با‌سواد در صورت قبولی 400 هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند و به ازای هر نفر تکمیلی در صورت قبولی 300 هزار تومان در پایه اول تا دوم ابتدایی پرداخت می‌شود.

وی گفت: به منظور تثبیت و ارتقای سطح آگاهی افراد کم‌سواد جامعه آموزشی به صورت کلاسیک در قالب کلاس تحکیم با مبلغ 450 هزار تومان بدون آزمون واگذار می‌شود.

مدیر سوادآموزی شیروان ادامه داد: برای ارتقای سطح سواد افرادی که دوره تکمیلی را گذرانده و مدرک پایان اول تا چهارم ابتدایی را داشته باشند می‌توانند در کلاس‌های انتقالی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: به ازای قبولی هر نفر 600 هزار تومان پرداخت می‌شود که این کلاس‌ها به معلمین آموزش و پرورش، بازنشستگان فرهنگی و افراد حقوقی و آموزشیاران واگذار می‌شود.

انتهای پیام/63001/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول