اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

ریشه‌کنی بیسوادی مشارکت دستگاه‌ها را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه جذب افراد بیسواد در دستگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود بر مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌های‌ مرتبط با امر سواد‌آموزی برای ریشه‌کنی بیسوادی تاکید کرد.

ریشه‌کنی بیسوادی مشارکت دستگاه‌ها را می‌طلبد

مهدی مودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: نباید دستگاه‌ها نسبت به به‌کارگیری‌ افراد ‌بیسواد در دستگاه‌ها اقدام کنند.

وی ریشه‌کنی بیسوادی را وظیفه تمام دستگاه‌ها برشمرد و مشارکت دستگاه‌ها را برای ریشه‌کنی بیسوادی اجتناب‌ناپذیر خواند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین یکی از مهم‌ترین اقدامات برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان را پیشگیری از ورود بی‌سوادان جدید عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه سواد‌آموزی یکی از توصیه‌های آموزه‌های دینی است، اظهار داشت: طی 6 سال گذشته 8 برابر میانگین کشوری برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان تلاش شده است.

به گفته مودی، براساس برنامه قرار است تا ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان در گروه سنی 10 تا 49 سال تا پایان سال 93 تحقق یابد.

وی همچنین میانگین نرخ باسوادی در استان را بیش از 96 درصد برشمرد و اظهار کرد: صرفاً 21 هزار بی‌سواد در استان وجود دارند که بیش از 75 درصد آنان جذب شده و در حال سواد‌آموزی هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی اجرای طرح برون سپاری در سواد‌آموزی را راهکاری مناسب برای جذب صد‌درصدی بی‌سوادان خواند و گفت: بر همین اساس امسال حدود 75 درصد از ظرفیت سواد‌آموزی در بخش برون سپاری متمرکز شده است تا بی‌سوادان در دورترین نقاط خراسان شمالی نیز زیر‌پوشش آموزش‌های سواد‌آموزی قرار گیرند.

انتهای پیام/63002/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول