اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سقز تأکید کرد

لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی

خبرگزاری فارس: فرماندار سقز هدف عمده نظام تعلیم و تربیت را تربیت انسان‌های آینده‌ساز خواند و بر همکاری دستگاه‌های اجرایی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در این شهرستان تأکید کرد.

لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نادر فخری در سومین جلسه ستاد سوادآموزی شهرستان سقز ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در هفتم دی ماه 58، بر ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در این شهرستان تأکید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه مردم سقز، شهروندانی با فرهنگ و متمدن هستند و ظرفیت‌ها و نیروهای انسانی مناسبی در شهرستان وجود دارد، باید در زمینه مبارزه و ریشه‌کنی بیسوادی موفق عمل نماییم.

وی اضافه کرد: با توجه به زمینه‌های همکاری مشترک آموزشی و فرهنگی سایر ادارات در حوزه آموزشی، باید در این راستا تمامی ادارات سطح شهرستان مساعدت و تلاش لازم را به عمل آورند.

وی امر سوادآموزی را بستری برای بالا بردن سطح فرهنگ عمومی و نشر فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: امکانات و ظرفیت‌های بالقوه محلی زیادی در زمینه سوادآموزی در شهرستان وجود دارد که با برنامه‌ریزی و تلاش باید این ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

فرماندار سقز با اشاره به سند و برنامه راهبردی تدوین شده شهرستان در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی، تدوین این سند را امری مهم در شناخت وضع موجود و بهبود آن برشمرد.

در این جلسه  مسئول سوادآموزی شهرستان سقز نیز گفت: دولت اقدامات مناسبی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی انجام داده است که از جمله می‌توان به امکان واگذاری بخشی از فعالیت‌ها از طریق آموزش خود به خود به طریق برون‌سپاری فراهم کرده و لذا همه افراد با سواد می‌توانند در امر ریشه‌کنی بی‌سوادی باسواد آموزی همکاری و مشارکت داشته باشند و در قبال با سواد نمودن افراد از آموزش و پرورش حق‌الزحمه دریافت نمایند.

حسین غفاری تأکید کرد: تحقق ریشه‌کن کردن امر بی‌سوادی نیازمند همکاری تمامی مردم است و این موضوع برای بی‌سوادان هم تلقی شود و همه خویش را در برابر آن مسئول بدانند.

وی تجلیل از سوادآموزان، برنامه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ قناعت و اقتصاد مقاومتی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل را از جمله برنامه‌های سالروز نهضت سوادآموزی در سقز ذکر کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در گروه سنی 10 تا 49 سال سن در سال گذشته 2 هزار و 196نفر و در سال جاری نیز 2 هزار و 700 نفر برای گذراندن دوره‌های آموزشی سوادآموزی در شهرستان جذب شده‌اند.

انتهای پیام/79010/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول