اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

لازمه پیشرفت و توسعه کشور سوادآموزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه لازمه پیشرفت و توسعه کشور را در ریشه‌کنی بی‌سوادی و ترویج سوادآموزی دانست.

لازمه پیشرفت و توسعه کشور سوادآموزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، غلامرضا پورسلطانی ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای اجرایی برای جذب بی‌سوادان در بشرویه اظهار کرد: نهضت سوادآموزی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است که امام راحل پس از پیروزی انقلاب از این نیاز ضروری غفلت نکرده و در سال 58 فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را دادند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی است و تشکیل نهضت سوادآموزی نیز انقلابی بزرگ برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و حرکت عظیم بیداری مردم برای علم‌آموزی بوده است.

فرماندار بشرویه افزود: حضرت امام (ره) کشور اسلامی را که بی‌سواد داشته باشد ننگ می‌دانست که دشمنان نظام از ناآگاهی و بی‌سوادی مردم سوء‌استفاده کرده تا بتوانند جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرند.

پورسلطانی با بیان اینکه سوادآموزی ریشه در آموزه‌های دینی و نشأت گرفته از دین مبین اسلام است، تصریح کرد: زمانی که حضرت به پیامبری مبعوث شدند انسان‌های باسواد کم بودند و پیامبر اسلام (ص) از روش‌های مختلفی برای رفع بی‌سوادی استفاده کردند و حتی در جنگ‌ها اگر اسرای دشمن باسواد بودند و هر اسیر می‌توانست چند مسلمان را باسواد کند حضرت او را آزاد می‌کرد.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن کریم نیز به صراحت اهمیت و جایگاه علم‌آموزی و سوادآموزی اشاره کرده و در کنار تقوا، دانستن را از برتری‌ها می‌داند.

فرماندار بشرویه اظهار کرد: به برکت فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر آموزش سواد برای همگان نهضت سوادآموزی خدمات ارزنده‌ای را برای رفع بی‌سوادی در کشور انجام داده است.

پورسلطانی، لازمه پیشرفت و توسعه کشور را در ریشه‌کنی بی‌سوادی و ترویج سوادآموزی دانست و گفت: نهضت سوادآموزی یک نهاد پیشرو در کشور وظیفه گسترش چتر حمایتی سواد را بر عهده دارد و زمینه را برای گسترش اقتدار و عزت نظام اسلامی و جهش علمی کشور فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: با خدمات ارزشمند نهضت سوادآموزی درصد با سوادی در بشرویه بسیار بالاتر از دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی است که می‌طلبد تا برای آموزش دیگر افراد بی‌سواد و تحکیم سوادآموزی برنامه‌ریزی صورت گیرد.

انتهای پیام/69006/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول