اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه سال جاری صورت گرفت

صادرات 73 میلیارد ریالی صنایع‌دستی از زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: میزان صادرات صنایع‌دستی از استان زنجان 73 هزار و 30 میلیون ریال برآورد شده است.

صادرات 73 میلیارد ریالی صنایع‌دستی از زنجان

لطیف کریمی سوره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: عمده صادرات چاقو شامل ذوالفقار، شمشیر، قمه و قداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی مربوط به بخش چاقوی استان زنجان معمولاً به کشورهایی چون عراق، افغانستان و حوزه کشورهای عربی جنوب خلیج فارس صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: صدور اقلام مختلف چاقو نیازمند مجوز است و صادرکنندگان موفق به دریافت مجوز لازم برای صدور اقلام خود ندارند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر فقط آمار صدور قاچاق محصولات چاقو در این اداره کل وجود دارد.

وی افزود: میزان صادرات چاقو و اقلام آن در استان زنجان طی 9 ماه سال‌جاری 14 میلیارد و 870 میلیون ریال برآورد شده است.

 

*صادرات محصولات صنایع‌دستی مس به ترکیه و عراق

کریمی با بیان اینکه محصولات صنایع‌دستی مس به کشورهای ترکیه و عراق صادر می‌شود، اضافه کرد: میزان صادرات این محصول از استان زنجان 11 میلیارد و 850 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه انواع ملیله و ظروف ملیله به صورت چمدانی از استان زنجان صادر می‌شود، ادامه داد: این محصول به کشورهای اروپایی، مالزی و اندونزی صادر می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: مجموع صادرات چمدانی ملیله و انواع ظروف ملیله 25 هزار و 200 میلیون ریال اعلام شده است.

وی با بیان اینکه انواع پاپوش سنتی از جمله گیوه، چاروق و مصنوعات چرمی به کشورهای اروپایی صادر می‌شود، افزود: مجموع صادرات این بخش نیز 6 هزار و 500 میلیون ریال محاسبه شده است.

کریمی با بیان اینکه انواع زیرانداز و تابلوهای فرش تصویری به کشورهایی چون عربستان، دبی و سایر کشورهای عربی صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان صادرات این محصولات از استان زنجان 10 هزار و 600 میلیون ریال بوده است.

*صادرات 4 میلیارد ریالی رودوزی سنتی از زنجان

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان میزان صادرات انواع رودوزی سنتی از جمله ترمه‌دوزی را از استان زنجان 4 هزار و 10 میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/73006/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول