اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌ دستی فارس خبر داد

اختصاص مستمری به پیشکسوتان صنایع دستی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی فارس گفت: هنرمندان سالمند و پیشکسوت صنایع دستی فارس کمک مستمری دریافت می‌کنند.

اختصاص مستمری به پیشکسوتان صنایع دستی

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، همت محمدی اظهار داشت: هنرمندان و صنعتگران بالای 60 سال سن که دارای حداقل 20 سال سابقه فعالیت در یکی از رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی باشند، می‌توانند پس از تشکیل پرونده در معاونت صنایع دستی این استان از کمک مستمری هنرمندان و صنعتگران سالمند و از کار افتاده بهره‌مند شوند.

وی افزود: کمک موضوع این طرح به هنرمندانی تعلق می‌گیرد که بنا به دلایلی از قبیل کهولت سن،‌ بیماری یا از کارافتادگی قادر به تامین حداقل معاش خود نبوده و از محل دیگری مستمری دریافت نکنند.

محمدی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، هنرمندان بالای 70 سال یا بیمار و از کار افتاده در اولویت هستند، تصریح کرد: بررسی درخواست‌ها، تعیین مصادیق هنرمندان و مستمری‌بگیران موضوع این طرح به تشخیص شورای ارزشیابی هنرمندان کشور انجام می‌شود و این شورا پس از دریافت پرونده‌های ارسالی از معاونت صنایع دستی این استان و نیز گزارش وضعیت هنرمندان معرفی شده، مراتب را مورد بررسی و رسیدگی قرار داده و تصمیم لازم را اتخاذ می‌‌کند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در سال 90 بیش از 60 پرونده و طی 9 ماهه سال سال جاری 107 پرونده طرح تکریم از معاونت صنایع دستی این استان به شورای ارزشیابی هنرمندان ارسال شده است.

معاون صنایع دستی فارس به محل تامین اعتبار این طرح اشاره کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح هر ساله در اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی شده و تمام پرداخت‌ها پس از ابلاغ از طریق معاونت امور هنری انجام می‌شود.   

وی در پایان با دعوت هنرمندان به منظور استفاده از این فرصت ابراز داشت: کمک تعیین شده پس از فوت هنرمند با تصویب این شورا به همسر یا وراث قانونی وی که واجـد شرایط دریـافت مستمری باشـند تعلق می‌گیرد.

هنرمندان و صنعتگرانی که دارای این شرایط هستند، برای کسب اطلاع بیشتر و تشکیل پرونده، به صورت حضوری به معاونت صنایع دستی این استان واقع در شیراز، بلوار سیبویه، جنب پمپ بنزین مراجعه کنند.

انتهای پیام/2448/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول