اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سراب:

صنایع دستی یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی شهرستان سراب است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سراب، کشاورزی و صنایع دستی را اصلی‌ترین مشاغل و منابع درآمدی مردم این شهرستان عنوان کرد.

صنایع دستی یکی از  اصلی‌ترین منابع درآمدی شهرستان سراب است

 به گزارش خبرگزاری فارس  از تبریز، به روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، مسعود سعادتی در جلسه گروه کاری گردشگری شهرستان سراب، اظهار کرد: توافقات صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی استان برای راه‌اندازی بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار در این رشته‌ها از طریق فروش و عرضه آنها به گردشگران شود.

وی شهرستان سراب را مسیر مهمی در ترانزیت گردشگران خواند و گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از تاسیسات و امکانات گردشگری در دست ساخت در این منطقه، به زودی سراب را به عنوان محل اقامت و هدف گردشگری بشناسانیم.

سعادتی ضمن قدردانی از قول مساعد رئیس سازمان میراث فرهنگی استان مبنی بر بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام سراب تا سال 92 اظهار کرد: مردم باید ثمره سرمایه‌گذاری‌های خوب دولت و بخش خصوصی بر روی طرح‌های گردشگری و میراث فرهنگی را مشاهده کنند.

فرماندار سراب، آب گرم اسب‌فروشان را اولویت اول منطقه در گردشگری خواند و گفت: ظرفیت این منطقه بسیار بیشتر از امکاناتش است که امیدواریم با کمک سایر ارگان‌ها نظیر آب منطقه‌ای، مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آب گرم اسب فروشان به زودی برطرف شود.

سعادتی دولت نهم و دهم را زمان تحول گردشگری کشور و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ خواند و گفت: حجم کارهای صورت گرفته در سرمایه‌گذاری، بازسازی و مرمت آثار تاریخی و گردشگری در این دولت عظیم و قابل توجه بوده است.

بخشدار مرکزی سراب نیز گفت: انتظار داریم با حمایت‌های بیشتر، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به سوی ظرفیت‌های بالای این شهرستان سوق پیدا کند.

سیدمهدی بنی‌فاطمه با تاکید بر اینکه سراب به توجه بیشتری نیاز دارد، تصریح کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌های این شهرستان در سال‌های گذشته حرکتمان را نه متقارن با دیگر مناطق، بلکه باید تندتر کنیم.

وی ضمن قدردانی از سازمان میراث فرهنگی استان برای مرمت خانه علامه امینی، خواستار توجه بیشتر به این بنا برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از آن به عنوان جاذبه‌ای گردشگری شد.

یادآور می‌شود، گروه کاری گردشگری شهرستان سراب با حضور فرماندار سراب، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شهردار و دیگر اعضای این گروه‌کاری با موضوع بررسی مشکلات و مسائل پیش روی صنعت گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/60002/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول