اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی:

رشته‌های در حال انقراض صنایع دستی نیازمند توجه بیشتری است

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه توسعه گردشگری بر ضرورت توجه مردم و مسئولان به رشته‌های مختلف صنایع دستی در حال انقراض تاکید کرد.

رشته‌های در حال انقراض صنایع دستی نیازمند توجه بیشتری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن لشگری صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل منسوخ شدن برخی از رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی، کاربردی نبودن آنها در زندگی روزمره مردم است که باید در این زمینه یک اقدام علمی و کارشناسی جامع انجام شود.

وی افزود: تنها راه احیا و رونق هنرهای سنتی ارائه تعریف کاربردی به منظور شناسایی بیشتر آنها و زمینه‌سازی برای گرایش و علاقه‌مندی مردم به تولیدات سنتی و صنایع دستی بومی و منطقه است.

مدیر مؤسسه توسعه گردشگری در ادامه گفت: برخی از رشته‌ها و تولیدات هنرمندان صنایع دستی در سطح استان ناشناخته است و این مشکل سبب شده تا  امکان بهره‌برداری اقتصادی برای هنرمندان و تولیدکنندگان این آثار وجود نداشته باشد.

لشگری افزود: توسعه و رونق فعالیت‌های حوزه هنرهای دستی و سنتی ایران با توجه به گستردگی و تنوع بالای این هنر بومی،نیازمند آسیب‌شناسی و انجام یک کار علمی و فراگیر است.

وی تاکید کرد: آسیب‌شناسی رشته‌های مختلف صنایع دستی باید در اولویت برنامه‌های مدیریتی و اجرایی در این حوزه قرار گیرد.

مدیر مؤسسه توسعه گردشگری در پایان گفت: این مؤسسه بنا بر رسالت خود و به منظور حفظ و احیای هنرهای دستی قصد دارد دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم‌بافی، منبت، مشبک چوبی، سفال و ... به اجرا گذارد که مقدمات آن در حال انجام است.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول