اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

سند توسعه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار در کشور سند توسعه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تدوین شد.

سند توسعه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله شمائی بعدازظهر امروز در نخستین نشست اتاق فکر صنایع دستی این استان، اظهار داشت: در سطح کشور استان چهارمحال و بختیاری نخستین استانی است که توانسته سند توسعه صنایع دستی را تدوین کند که این امر نشان از توجه مسئولان صنایع دستی به هنرمندان این رشته است.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری از استان‌های خاص کشور در زمینه صنایع دستی است، گفت: اگر در این زمینه ما با برنامه‌ریزی جامع و درست در مسیر حرکت به سمت سیاست‌های خود حرکت کنیم خواهیم توانست به سمت اهداف از پیش تعیین شده خودمان برسیم که فواید آن نصیب مردم محروم و فقیر این استان می‌شود.

شمائی تصریح کرد: اقشاری که در زمینه صنایع دستی مشغول فعالیت هستند جزء سه دهک پایین جامعه هستند که باید با برنامه‌ریزی درست در این زمینه بیشتر از گذشته به آن‌ها توجه کرد.

مدیر گروه صنایع دستی دانشکده هنر دانشگاه شهرکرد در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: اینکه در کشور پهناوری مثل ایران استان چهارمحال و بختیاری نخستین استان کشور است که موفق به تدوین سند توسعه صنایع دستی شده نشان دهنده این است که اتاق فکر صنایع دستی این استان در حال فکر برای رهایی از مشکلات فراروی توسعه صنایع دستی استان است.

بهاره براتی راه اندازی دانشکده‌های هنر و علمی کاربردی برای آموزش هنرجویان را مهم دانست و تاکید کرد: مهم‌تر از آن جذب دانشجویان آموزش دیده در این دانشکده‌ها است تا بتوانند با بکارگیری آموخته‌های خود به رونق بیشتر صنایع دستی استان کمک کنند.

وی متذکر شد: در گذشته صنایع دستی عشایر رونق بیشتری داشته و در حال حاضر نیز راهکار رهایی از مشکلات این بخش تشکیل اتحادیه‌ها با حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

انتهای پیام/68005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول