اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی فارس:

پایان‌نامه‌های با موضوع صنایع دستی حمایت مالی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: از پایان نامه‌های با موضوع رشته‌های صنایع در حال فراموشی حمایت مالی می‌شود.

پایان‌نامه‌های با موضوع صنایع دستی حمایت مالی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، همت محمدی اظهار داشت: در راستای احیا و ماندگاری رشته‌های صنایع دستی فارس که در حال منسوخ شدن هستند، این معاونت تلاش می‌کند از راه‌های مختلف کار مستند نگاری این رشته‌ها را انجام دهد که حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی نیز در همین راستا است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین اقدام مستند نگاری هفت رشته از این مجموعه شروع شده است، گفت: مستند نگاری رشته‌هایی مانند جوک، گلیم، فرش و کاشی هفت رنگ به پایان رسیده است و درحال حاضر رشته‌های چنته‌بافی، شیشه درمه و دواتگری نیز در مراحل پایانی مستند نگاری قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر برنامه‌هایی که می‌تواند در ماندگاری هنرهای سنتی و صنایع دستی فارس تأثیرگذار باشد انجام پژوهش‌های مرتبط در این حوزه است.

محمدی در پایان با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی فارس دانش تجربی دارند و این هنرها را به صورت استاد شاگردی آموخته‌اند، ابراز داشت: به طور معمول اطلاعات مکتوب از هنرهای سنتی، اصیل و بومی فارس بسیار کم است، از این رو جا دارد مطالعات گسترده پژوهشی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/ 2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول