اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

نخستین نشست اتاق فکر صنایع دستی چهارمحال و بختیاری برپا شد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از برگزاری نخستین نشست اتاق فکر صنایع دستی این استان خبر داد.

نخستین نشست اتاق فکر صنایع دستی چهارمحال و بختیاری برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد رئیسی بعدازظهر امروز در نشست اتاق فکر صنایع دستی این استان، اظهار داشت: با توجه به اینکه صنایع دستی ایران از نظر تنوع و کیفیت از جمله صنایع دستی برتر دنیا هستند، در این زمینه ما از ظرفیت موجود برای صادرات و اشتغالزایی به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وی افزود: تشکیل اتاق فکر صنایع دستی راهکاری موثر برای آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف صنایع دستی استان و برنامه‌ریزی در راستای برطرف کردن آنها به شمار می رود.

رئیسی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور سند توسعه صنایع دستی استان تدوین شده، بیان داشت: در این سند اهداف، برنامه‌ها و استراتژی‌های موجود برای برطرف کردن مشکلات صنایع دستی و حرکت در مسیر روبه رشد در این زمینه به نحو مطلوبی دیده شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: ارتقای صادرات و توسعه صنایع دستی استان، تقویت و توسعه ظرفیت‌های تولیدی و ارتقای دانش و فرهنگ تولیدکنندگان از مهم‌ترین اهداف سند توسعه صنایع دستی استان است.

وی ادامه داد: ارتقای سطح تولیدات صنایع دستی استان، شناخت بازارهای هدف، تسهیل در تولید و عرضه صنایع دستی، افزایش صادرات صنایع دستی و کاهش فاصله تولید و عرضه از مهم‌ترین ماموریت‌های پیش‌بینی شده در این سند است.

رئیسی با بیان اینکه در بافت‌های دارای تولیدات چهارمحال و بختیاری در سطح جهانی شناخته شده هستند، اذعان داشت: دریافت نشان بین المللی یونسکو از سوی گلیم این استان نشان دهنده این موضوع است.

انتهای پیام/68005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول