اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد

تمایل شدید چینی‌ها برای خرید صنایع دستی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ‌‌‌شرکت‌های چینی به شدت مایل هستند که صنایع دستی استان را خریداری کنند.

تمایل شدید چینی‌ها برای خرید صنایع دستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اصغر عنابستانی ظهر امروز در نشست شورای اداری این استان اظهار داشت: مناسبت‌های مختلف مانند 9 دی که عرصه خروش جامعه اسلامی است، برای اعلام همبستگی و سرسپردگی تمام با ولایت است.

وی بر ضرورت گرامیداشت مناسبت‌های کشور تاکید کرد و اذعان داشت: 9 دی در تاریخ ایران به عنوان روز بصیرت و حمایت از ولایت مطرح است.

استاندار چهارمحال و بختیاری به شرکت این استان در نمایشگاه موقت پایان سال در کشور چین اشاره کرد و گفت: با توجه به سفر اخیرم به کشور چین و با رونق اقتصادی این کشور، شرکت‌های چینی به شدت مایل هستند که صنایع دستی استان را خریداری کنند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در ماه آینده به اتفاق مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، در نمایشگاه موقت پایان سال کشور چین شرکت می‌کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به گزارش هواشناسی در راستای بارش‌های اخیر در استان خاطرنشان کرد: به گزارش هواشناسی، 209 میلیمتر بارندگی در استان چهارمحال و بختیاری داشته‌ایم که با توجه به زمان میان‌مدت، این بارش‌ها 24 درصد افزایش داشته، اما نسبت به میانگین بارندگی سال 85 تا 88 در این استان ما با کاهش 60 درصدی ریزش‌های جوی مواجه بوده‌ایم.

عنابستانی با بیان اینکه بارش برف بعضی از دستگاه‌های اجرایی این استان را غافلگیر کرده است، تصریح کرد: شرایط باید به گونه‌ای مهیا شود که این بارش‌ها منجر به اذیت و آزار مردم استان نشود.

وی از تقدیر فعالان در برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش خبر داد و گفت: کارهای پژوهشی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و در واقع تفکر قبل از عمل است و در این هفته دستگاهی که بیشترین فعالیت را داشته باشد، از سوی استانداری تجلیل می‌‍شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر مشارکت مردم در حفظ و نگهداری منابع طبیعی بیان کرد: ما با روش نگهداشت منابع طبیعی مخالفیم، چراکه به طور صحیح انجام نمی‌شود، به طوری که سالانه یک هزار هکتار از اراضی استان نابود می‎شود.

عنابستانی ادامه داد: مردم باید در حفاظت از جنگل‌ها شریک شوند؛ جنگل‌ها را به مردم واگذار خواهیم کرد تا خود مردم از آنها مراقبت کنند، به همین دلیل از منطقه پشت کوه فلارد شروع کردیم تا به عنوان طرح پاپلوت مردم را در نگهداری از جنگل‌ها براساس قانون شریک کنیم.

وی با اشاره به جاده بروجن لردگان گفت: این جاده متناسب با ترافیک آن نیست و در حال چهارخطه شدن است؛ در حال حاضر نیز قسمت‌هایی از چهارخطه شدن آن انجام شده است، اما در بعضی از قسمت‌های آن مانند گردنه‌ها هنوز کار خاصی صورت نگرفته است جاده و تابلوهایش استاندارد هستند و راننده خود باید مطابق با تابلوها و رعایت علائم رانندگی احتیاط کند.

انتهای پیام/68004/ذ/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول