اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل صنایع دستی قم خبر داد

ارائه آموزش صنایع دستی به دانش‌آموزان در قم

خبرگزاری فارس: معاون هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: دانش‌آموزان کار و دانش و فنی و حرفه‌ای استان قم در برنامه‌ای تا پایان سال تحصیلی با صنایع دستی قم آشنا می‌شوند.

ارائه آموزش صنایع دستی به دانش‌آموزان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، مهدی نصر اصفهانی با اشاره به عقد تفاهمنامه میان اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: بر این اساس تاکنون 450 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای استان طبق برنامه زمان‌بندی شده از کارگاه‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی استان از جمله جواهرسازی و زیورآلات سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بازدید به عمل آورده و این روند تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه دارد.

وی حضور در موزه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در خانه تاریخی یزدان‌پناه و بازدید از آثار هنری فاخر هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی را از دیگر برنامه‌های بازدیدی دانش‌آموزان برشمرد.

معاون هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی قم گفت: از آنجا که مقرر شده است رشته‌های هنری ساخت جواهرات سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از سال آینده در هنرستان‌های کار و دانش استان راه‌اندازی شود، این بازدیدها می‌تواند در انتخاب هرچه بهتر رشته‌های تحصیلی و سوق دادن استعدادهای برتر به رشته‌های صنایع دستی بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول