اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت میراث فرهنگی آبیک

بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دستی در آبیک برپا شد

خبرگزاری فارس: بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دستی هنرجویان این رشته در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک برپا شد.

بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دستی در آبیک برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، در این نمایشگاه آثار صنایع دستی 250 هنرجوی آموزش دیده در سه ماه سوم امسال به نمایش گذاشته شد.

در نمایشگاه صنایع دستی یک‌هزار و 200 اثر از هنرهای سنتی و صنایع دستی 250 هنرجو از آبیک، آمادگاه اصلی و عمومی آبیک و نیز هنرجویان روستای قشلاق به نمایش گذاشته شده است.

بنابراین گزارش، هنرجویان رشته‌های معرق، منبت، گلیم‌بافی، ویترای (نقاشی روی شیشه)، باتیک (نقاشی روی پارچه)، رودوزی سنتی، عروسک‌بافی، سراجی سنتی (چرم)، سفال، تذهیب، نگارگری و گیوه بافی آثار و هنرهای دستی خود را به نمایش گذاشتند.

بیست و یکمین دوره از نمایشگاه صنایع دستی هنرجویان به مدت سه روز در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک برای بازدید عموم از ساعت 8 صبح تا 14 بعدازظهر دایر است.

صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان آبیک پنج سال و سه ماه است که فعالیت دارد و در این مدت توانسته بیش از یک‌هزار کارآموز و بیش از چهار هزار نفر کلاس آموزش داشته باشد.

بیشترین هنرجویان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک در رشته‌های سراجی سنتی (چرم)، معرق چوب و گلیم‌بافی از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده‌اند.

گفتنی است، تاکنون 120 کارت شناسایی معرفی یک شغل خانگی از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک صادر شده است.

انتهای‌پیام/77006/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول