اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

870 مددجوی خراسان شمالی در صنایع دستی مشغول به کار هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی درباره اشتغال‌زایی از طریق صنایع دستی در بین مددجویان گفت: هم اکنون870 مددجوی زیر پوشش این نهاد به کار تولید صنایع دستی مشغول هستند.

870 مددجوی خراسان شمالی در صنایع دستی مشغول به کار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور با بیان اینکه صنایع دستی مهم‌ترین مصداق حمایت از مددجویان در حوزه اشتغال محسوب می‌شود، اظهار داشت: به این ترتیب حمایت در قالب آموزش، ارائه تسهیلات، نظارت، بازاریابی و مهم‌تر از این‌ها فروش صنایع دستی در دستور کار این نهاد حمایتی قرار گرفته است.

وی در خصوص رشته‌های صنایع دستی فعال در استان گفت: مددجویان خودکفا شده این نهاد در حال حاضر در رشته‌های گلیم بافی، چادر شب دوزی، کلاه کرکی، عروسک سازی، نمدمالی، معرق، مشبک، خیاطی تزیینی، ‌گلدوزی، گل‌سازی، ظریف دستی، طراحی، گرافیک، تابلو فرش، ساخت مبلمان و... در حال فعالیت هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی افزود: این نهاد علاوه بر ارائه تسهیلات در بخش صنایع دستی از سرفصل مشاغل خانگی در بخش‌های دیگری همچون طرح‌های کار انگیزی، توان افزایی و خودکفایی نیز با ارایه تسهیلات تا سقف 100 میلیون ریال در ارتقاء توانمندی خانواده‌های تحت حمایت بسیار موثر واقع شده است.

حسین‌پور در خصوص دوره‌های آموزشی به مددجویان زیر پوشش گفت: این نهاد با ارائه آموزش‌های لازم به افراد زیرپوشش، نه تنها در مسیر خودکفایی آنان گام بر می‌دارد بلکه تلاش می‌کند با ارائه تسهیلات اشتغال در زمینه‌های دیگری همچون صنعتی، کشاورزی، دام‌پروری، قالی‌بافی، صنایع دستی، کسب و خدمات، از نیازمندان به خصوص روستاییان حمایت کرده و از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری کند.

وی ایجاد مشاغل خانگی را برای کسب درآمد زنان سرپرست خانوار و نیازمندان جویای کار، بسیار موثر خواند و اظهار کرد: نیاز به سرمایه اندک و سهولت در راه‌اندازی مشاغل خانگی از مزایای اجرای این طرح است و این امر می‌تواند به حفظ کرامت خانواده‌ها کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی خواستار توجه بیشتر مسئولان دستگاه‌ها در حمایت و پشتیبانی از طرح‌های اشتغال خانگی شد و اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال خانگی مددجویان موجب رونق گرفتن این طرح و گسترش و ترویج آن در بین سایر افراد ضعیف و نیازمند جامعه می‌شود.

انتهای پیام/63001/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول