اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماه سال‌جاری صورت گرفت

صدور 1400 کارت شناسایی برای هنرمندان زنجانی / وجود 100 واحد کارگاهی صنایع‌دستی

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: طی هشت ماه سال‌جاری هزار و 400 کارت شناسایی ویژه هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در استان زنجان صادر شده است.

صدور 1400 کارت شناسایی برای هنرمندان زنجانی / وجود 100 واحد کارگاهی صنایع‌دستی

لطیف کریمی‌سوره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طی هشت ماه سال‌جاری 966 نفر از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان زنجان بیمه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 400 کارت شناسایی برای هنرمندان استان زنجان صادر شده است، خاطرنشان کرد: این کارت‌ها شامل پروانه مشاغل خانگی در زمینه صنایع‌دستی نیز می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 واحد کارگاهی فعال در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: این کارگاه‌ها در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی از جمله گیوه‌دوزی، چاروق‌دوزی، معرق‌کاری، مصنوعات چرمی، سفالگری، چاقو، ملیله‌سازی و مسگری فعالیت می‌کنند.

*وجود 2300 نفر هنرمند در زنجان

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 300 نفر از هنرمندان استان زنجان در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی فعال هستند، ادامه داد: آبگینه، بافته‌های داری، پوشاک سنتی، رو دوزی‌های سنتی، صنایع‌دستی فلزی، طراحی سنتی، سفال، سرامیک، صنایع چرمی و صنایع‌دستی سنگی رشته‌های فعال صنایع‌دستی در استان به شمار می‌روند.

کریمی‌سوره یادآور شد: 10 رشته مذکور صنایع‌دستی در استان زنجان در قالب خانگی و کارگاهی فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان مقرر بود دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در سال‌جاری برای 2 هزار نفر در استان برگزار شود، ادامه داد: این برنامه در حال حاضر به مرحله مناقصه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک‌هزار و 800 نفر از افراد در مرحله نخست مورد آموزش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/73006/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول