اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

بیش از 80 درصد تولیدات صنایع دستی توسط زنان صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 80 درصد تولیدات صنایع دستی این استان توسط زنان صورت می‌گیرد.

بیش از 80 درصد تولیدات صنایع دستی توسط زنان صورت می‌گیرد

مهرداد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: امروزه همه مردم به این امر واقف شده‌اند که صنایع دستی هر کشور ریشه در تاریخ، فرهنگ و تمدن آنها دارد و به گونه‌ای معرف فرهنگ هر ملت است، اما در این زمینه نقش و نحوه مشارکت زنان در تولید محصولات صنایع دستی بی‌شائبه است.

این مسئول با اشاره به نحوه مشارکت زنان در تولید محصولات صنایع دستی، گفت: امروزه با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و نیاز به نیروی کار جدید مشارکت زنان به امری ضروری تبدیل شده است.

رئیسی با بیان اینکه ریشه مشارکت زنان در امر تولید به ویژه محصولات صنایع دستی به زمان اسلام برمی‌‎گردد، افزود: امروزه نقش زنان در امر تولید و به ویژه محصولات صنایع دستی پررنگ‌تر از قبل شده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سئوال که چرا زنان بیشتر در زمینه صنایع دستی مشارکت دارند، ابراز داشت: امروزه زنان در پست‌های مختلف مدیریتی در سطح کشور حضوری پررنگ دارند.

وی ادامه داد: در زمینه صنایع دستی به لحاظ اینکه نیازی به تکنولوژی پیشرفته و سرمایه اولیه ندارد و نیز برای پر کردن اوقات فراغتشان و پوشش دادن بیکاری فصلی و پنهان در زمینه صنایع دستی فعال‌تر هستند، به گونه‌ای که می‌توان گفت در استان چهارمحال و بختیاری بیش از 80 درصد محصولات صنایع دستی توسط زنان تولید می‌شوند.

رئیسی با اشاره به رشته‌های صنایع دستی فعال در این استان، گفت: رشته‌های گلیم، سرمه دوزی، چرم، البسه محلی و چاپ قلمکار از جمله این رشته‌ها محسوب می‎شود.

این مسئول شرکت در نمایشگاه‌ها را از جمله حمایت‌هایی ارائه شده این اداره‌کل به زنان هنرمند برشمرد و متذکر شد: بیمه هنرمندان، پرداخت تسهیلات صنایع دستی به آن‎ها از دیگر این حمایت‌ها محسوب می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش صنایع دستی در اقتصاد خانواده‌ها، اذعان داشت: این صنعت در اقتصاد خانواده‌ها به ویژه در جوامع روستایی و عشایری، ایجاد اشتغال و افزایش درآمدها نقش چشمگیری را ایفا می‌کند.

انتهای پیام/68005/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول