اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کلاردشت:

امر به معروف در کشور همگانی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کلاردشت گفت: امر به معروف و نهی از منکر در کشور همگانی شود.

امر به معروف در کشور همگانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت الاسلام حسین مقیسه ظهر امروز در یادواره شهدای دولت که در مسجد جامع چالوس برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت رجایی و باهنر گفت: در دولت نهم و دهم خدمات بزرگ و ماندگاری صورت گرفته که در طول سال‌های انقلاب کم سابقه است.

این مسئول اظهار داشت: دولتمردان باید در راه خدمت به  خلق خدا از هیچ کوششی فروگذار نکنند و این مهم در دولت فعلی مشهود و قابل ستایش است.

امام جمعه کلاردشت با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های مومن در قرآن ادامه داد: مومنان کسانی هستند که اگر در زمین امکانات برایشان فراهم شود و قدرت و حکومت به دستشان برسد چهار کار بزرگ را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: نخستین برنامه مومنان در زمین گسترش ارتباط مخلوق با خالق است، دومین امر مهم گسترش نماز به عنوان پیوند مخلوق با خالق و گسترش زکات به عنوان رمز پیوند با خلق خداست.

مقیسه افزود: سومین برنامه مهم امر به معروف و نهی از منکر است و به این وسیله خوبی‌ها را در جامعه گسترش می‌دهند، منکرات را در جامعه نابود و معروف را زنده می‌کنند و چهارمین کار مهم نیز ترویج بندگی خدا و ارتباط معنوی جامعه با خالق هستی است.

این مسئول اذعان داشت: در ایران اسلامی به غیر از نماز جمعه شاهدیم که مردم مومن در اعتکاف‌ها، دعاهای ندبه، کمیل، زیارت عاشورا و مراسم قرآنی حضوری پررنگ دارند و این فضای معنوی در جامعه قابل ارزش و تقدیر است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول