اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله خاتمی:

اطاعت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب گزینشی نباشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اطاعت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید گزینشی باشد، بلکه باید تمام این فرمایشات را عملیاتی کرد.

اطاعت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب گزینشی نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در ویژه برنامه دولت عشق با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهید باهنر و رجایی هر دو در سال 1312 متولد شده‌اند و در عمر کوتاه خود چنان عمل کردن که الگو شدند.

وی افزود: در زندگی این دو شهید بزرگوار چهار ویژگی مشترک دلدادگی نسبت به دین است و شهید رجایی در خاطرات خود نوشته فداییان اسلام سه شعار داشتند که من جذب آن شدم یکی همه چیز برای خدا، دوم اسلام برتر است و برتر از آن نیست و سوم احکام اسلام باید مو به مو اجرا شود.

خاتمی ابراز داشت: شهید باهنر به مستحبات توجه زیادی داشتند و اهل نماز مستحبی و زیارت جامعه کبیره بود و این چیزهای هستند که امروز همه ما به آن نیاز داریم.

وی دیگر ویژگی مشترک شهید رجایی و شهید باهنر را مردان خدمت دانست و بیان داشت: شهید بهشتی در این زمینه فرمودند ما شیفته خدمتیم، تشنه قدرت نیستیم.

خاتمی گفت: امام راحل در مورد شهید رجایی فرمودند، پست، مسئولیت و قدرت تغییرش نداد و و خود رجایی قبل از ریاست مانده بود و شهید رجایی هفته‌ای یک بار از یکی از علما دعوت کرده بودند برای خود و خانواده‌اش درس اخلاق بگوید و بالاترین مقامات سیاسی آن را تغییر ندهد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک شهید رجایی و باهنر ساده‌زیستی بود و شهید رجایی در خانه‌ای که قبل از انقلاب داشت در زمانی که رئیس جمهور بود در همان خانه زندگی می‌کرد، تعلق به دنیا نداشتند و اسیر دنیا نبودند، بلکه امین دنیا بودند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جهاد در راه خدا و آن جهاد در دوره غربت یکی دیگر از ویژ‌گی‌های مشترک بین این دو شهید بزرگوار است.

خاتمی عنوان کرد: شهید باهنر جزو طراحان محرم سال 42 بود که روحانیان مبارز همراه امام راحل محرم آن سال را محرم قیام و مبارزه قرار دادند و جهادگران دوران غربت مبارز بودند و این دو شهید بزرگوار بهترین بودند که بهترین مرگ آن هم شهادت در راه خدا نصیب آن‌ها شد.

وی ابراز داشت: در هفته دولت تجلیل از خانواده‌های شهدای کارمند باید پررنگ‌تر شود، زیرا ما مدیون خون شهدا هستیم و هر چه داریم از خون شهدا است.

خاتمی با اشاره به اینکه چند فرق بین دولت مردان در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب وجود دارد، گفت: بینش دولت‌مردان قبل از انقلاب این بود که مسئولیت لقمه چربی است، اما دولت‌مردان بعد از انقلاب اعتقاد داشتند مسئولیت امانت است و خودشان را امانتدار می‌دانستند.

خاتمی بیان داشت: دولت‌مردان قبل از انقلاب لاابالی، بی‌دین، ارباب و رعیتی بودند و بعد از انقلاب مسئولان دیندار، باورمدار، عملا همراه دین و خود را خادم و خدوم مردم می‌دانستند و مردم کشور ما از مردم زمان پیامبر (ص) و امام علی (ع) بهترین مردم هستند.

وی افزود: بعد از انقلاب دولت‌ها آمدند و در حد توانشان خدمات عرضه کردند و انتقاداتی به آنها وارد بود، برخی نقاط قوت و ضعفشان مساوی و بعضی نقاط ضعفشان بیشتر از قوتشان و بعضی از دولت‌ها نقاط قوتشان بیشتر از ضعفشان بود و این بی‌انصافی است کسی بگوید دولت‌های بعد از انقلاب هیچ‌گونه کاری نکرده‌اند و این خلاف واقعیت است.

خاتمی تصریح کرد: دولت 9 و 10 در بین دولت‌های گذشته خدمات زیادی انجام داده و در عرصه عمران و آبادی سر از پا نشناخته است و خدمات زیادی در تمام نقاط کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی گفت: در این استان 50 درصد از روستاها 100 درصد یا 80 درصد خراب شده‌اند و 150 زن و 70 کودک در این زلزله کشته شده است.

خاتمی با اشاره به اینکه مشکلات بعد از زلزله بیشتر از مشکلات جان‌باختگان است، بیان کرد: بسیج و سپاه به سرعت وارد میدان شده و آواربرداری کرده و بنا دارند طی 45 روز خانه‌های مسکونی 60 متر و 70 متر مربعی ضد زلزله بسازند و تحویل زلزله‌زدگان بدهند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از مواردی که همراه مقام معظم رهبری از دولت نهم و دهم حمایت کرده‌ایم و پشیمان نیستیم به این دلیل است که ما دنبال چتر نیروهای خدمتگزار بودیم و دلمان لک زده بود برای مسئولان روزهای اول انقلاب و به دنبال چنین چتری بودیم و خدا را شکر این اتفاق افتاد.

خاتمی با اشاره به اینکه امتیازات دولت نهم و دهم امتیازاتی هستند که انصاف اقتضا می‌کند دیده شوند، افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشی فرمودند آقایان انصاف را رعایت کنند و نقاط تقویت را ببینند و تعریف کنند و نقاط ضعف را هم ببینند، تذکر دهند و راه حل ارائه دهند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی فرمودند نقاط قوت این دولت از نقاط ضعف آن بیشتر است و این به معنی قضاوت منصفانه است.

خاتمی افزود: حامیان دولت به ویژه رسانه‌هایشان را به انصاف دعوت می‌کنم و همچنین منتقدان نیز در این امر نباید بی‌انصافی کنند و نقاط ضعف را دلسوزانه تذکر دهند و به حامیان دولت می‌گویم نباید منتقدان را نیز کوباند، زیرا عدم رعایت این امر خلاف خط امام و رهبر است.

وی با بیان اینکه همه ما سوار بر یک کشتی هستیم و اگر این کشتی سوراخ شود همه دچار مشکل می‌شویم، خاطرنشان کرد: خط مقام معظم رهبری مانند خط امام خمینی (ره) یعنی خط حمایت از سه قوه است و این ضد خط رهبر معظم انقلاب اسلامی است که کسانی به حمایت از دولت، مجلس را بکوبند و یا کسانی به حمایت از مجلس دولت را بکوبند به ویژه این مجلس که اکثریت افرادی که رای آوردند ولایی و دلسوز انقلاب هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز اساسی‌ترین نیاز کشور وحدت است به ویژه در شرایطی که دشمن وارد جنگ اقتصادی و این فشار اقتصادی اعمال شده در این برهه از زمان از اول انقلاب تاکنون کم‌نظیر است.

خاتمی بیان کرد: خدا خواست که در اوج فشارهای دنیای استکبار 27 رئیس جمهور، دو پادشاه و هیئت‌های بلند پایه در ایران حضور پیدا کنند که در تاریخ چند دوره‌های اخیر این اجلاس بی‌سابقه است.

وی عنوان کرد: یکی از خبرگزاری‌های خارجی اجلاس سران غیر‌متعهدها را در تهران سیلی محکمی به شورای امنیت دانسته و اگر کسی می‌خواهد بفهمد اجلاس سران غیر‌متعهدها چه نقشی دارد، می‌تواند از عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی‌ این امر را متوجه شود.

خاتمی افزود: روز پنجشنبه نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی افتتاح کننده و سخنران اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران هستند و این تریبون بین‌المللی پیام اسلام را به گوش جهانیان می‌رساند و وجدان‌های بیدار جذب این پیام می‌شوند. 

وی به قلم به دستان و اهالی رسانه توصیه کرد اگر خودتان را در خط رهبری می‌دانید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را دست مایه کار خود قرار دهید که این فرمایشات مایه وحدت است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اطاعت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید گزینشی باشد، بلکه باید تمام این فرمایشات را شنید و به آنها عمل کرد.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول