اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس:

بقاع متبرکه در احیای امر به معروف جلودار باشند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت: بقاع و اماکن متبرکه مذهبی باید در احیای فریضه امر به معروف و نهی ‌از منکر جلودار باشند.

بقاع متبرکه در احیای امر به معروف جلودار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی عصر امروز در بازدید از طرح نشاط معنوی این شهرستان اظهار کرد: پاک‌ترین مکان‌های روی زمین، مساجد و اماکن متبرکه هستند و باید فضای آنها نیز متناسب با شان و جایگاه آن باشد.

وی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی‌ از منکر در جامعه افزود: عوامل و دست‌اندرکاران مستقیم اماکن مذهبی باید در احیا، اجرا و عمل به این فریضه مهم و شرعی جلودار باشند.

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس تصریح کرد: زمانی متولیان امور فرهنگی موفق به فعلیت رساندن فریضه امر به معروف و نهی‌ از منکر می‌شوند که خود آنها در عمل از یکدیگر پیشی گرفته باشند.

 

*تفریط در امر به معروف‌ سبب متعارف شدن منکرات شده است

خدایی گفت: کوتاهی نسبت به فریضه امر به معروف و نهی‌ از منکر سبب متعارف شدن منکرات شده و این متعارف‌ها مقدس و حتی مورد احترام و تکریم قرار می‌گیرد.

وی اولویت یادگیری، آموزش و اطلاع‌رسانی افراد جامعه نسبت به مراتب و شرایط امر به معروف و نهی‌ از منکر را از خود این فریضه واجب‌تر دانست و افزود: فردی که امر به معروف و نهی ‌از منکر می‌کند باید خود نیز مراتب و شرایط را رعایت و به آن عمل کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس دلیل عدم اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی‌ از منکر در جامعه را عدم شناخت اهمیت این فریضه از دیدگاه دین، عدم آگاهی مردم نسبت به شرایط و مراتب امر به معروف و نهی ‌از منکر و از همه مهم‌تر سطحی‌نگری جامعه به این واجب شرعی دانست.

خدایی تصریح کرد: افراط در فریضه امر به معروف و نهی ‌از منکر سبب شده تا از ضوابط و شرایطی که در چارچوب دین مشخص شده فراتر برویم و این بی‌اطلاعی سمی مهلک و جفایی بزرگ در حق یک امر واجب شرعی است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول