اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان لردگان:

امر به معروف و نهی از منکر اصلاح کننده جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان لردگان گفت: امر به معروف و نهی از منکر جامعه را اصلاح می‌کند.

امر به معروف و نهی از منکر اصلاح کننده جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن انصاری بعدازظهر امروز در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در سپاه ناحیه لردگان بهترین عمل صالح برای مومنان را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر  جامعه را اصلاح می‌کند و در نزد پروردگار متعال دارای ارزش زیادی است.

وی افزود: بالاترین ارزش برای انسان بعد از ایمان، امر به معروف و نهی از منکر است و انسان باید با انجام این فریضه مهم زمینه رستگاری خود را فراهم کند.

انصاری خاطر نشان کرد: باید در بین انسان‌ها افرادی امر به معروف و نهی از منکر را سرلوجه کارهای خود قرار دهد و مردم را به کارهای خیر دعوت کنند.

امام جمعه لردگان کفت: اهتمام عموم به احیای این فریضه موجب ایجاد شوق و انگیزه در جامعه، شتاب در کارهای خیر و بالندگی اجتماع می‌شود.

وی عزت دنیا و آخرت را در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر  و اصلاح جامعه دانست و افزود: در روایات داریم، تمام اعمال در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند یک قطره است در برابر دریا که این موضوع اهمیت بالای امر به معروف و نهی از منکر را برای انسان روشن می‌سازد .

انصاری احیای این دو واجب الهی را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار دانست و تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مرز شغلی نمی‌شناسد، چون احیای این دو واجب الهی بر همگان واجب است.

امام جمعه شهرستان لردگان فتار کردن با گناهکار به نحوی که متوجه شود به دلیل ارتکاب معصیت با او اینگونه برخورد می‌شود را مانند عبوس کردن چهره دانست و گفت: کسب رضایت الهی، اخلاص در نیت، خود را پاک و منزه ندانستن از شخص گناهکار، مبرا کردن خود از هر‌گونه برتری‌جویی و مانند طبیبی دلسوز و مهربان رفتار کردن از آداب امر به معروف و نهی از منکر بوده که رعایت این آداب برای احیای امر به معروف ونهی از منکر ضروری است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول