اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه کاشان:

پزشک خانواده انقلابی در حوزه بهداشت کشور است

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه کاشان، اجرای طرح سراسری پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع را انقلابی بزرگ در حوزه بهداشت و درمان کشور دانست.

پزشک خانواده انقلابی در حوزه بهداشت کشور است

علیرضا جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، وضعیت حوزه بهداشت  کشور را در حال حاضر درمان‌محور خواند و اظهار داشت: مردم و دولت در بخش بهداشت و درمان هزینه‌های سرسام‌آوری را به دلیل درمان محور بودن این بخش پرداخت می‌کنند.

وی از درمان‌محوری، هزینه‌های سرسام‌آور درمان و نابسامانی درمان به عنوان سه چالش عمده در بخش درمان نام برد و  خاطرنشان کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع هر سه چالش بخش درمان تبدیل به فرصت در این بخش می‌شود.

به گفته وی با اجرای طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع بحث درمان‌محور به بهداشت‌محور، کاهش هزینه‌های درمان و ساماندهی درمان منجر می‌شود.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: در طرح پزشک خانواده برای هر خانواده یک پزشک عمومی، سلامت خانواده را تحت نظر گرفته و در صورت بروز کوچک‌ترین بیماری در همان مرحله اول شناسایی و رایگان درمان می‌شود و از روند بیماری اولیه به بیماری پیشرفته و هزینه‌های سرسام آن جلوگیری می‌شود.

وی، پیشگیری را مقدم بر درمان و هزینه‌های پیشگیری از بیماری را اندک ذکر و عنوان کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده شهری هزینه بیماری‌ها در سطح یک توسط پزشک خانواده رایگان است و در صورت نیاز به متخصص و معرفی بیمار توسط پزشک خانواده به پزشک متخصص هزینه‌های درمان کمتری نسبت به بیمارانی که به طور مستقیم به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند، پرداخت می‌کند.

جوادی در ادامه از ایجاد قرارگاه پزشک خانواده با مسئولیت معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان، به عنوان یک طرح ابتکاری در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: قرارگاه پزشک خانواده که مدیریت طرح را بر عهده دارد از یک ماه قبل فعالیت خود را به صورت میدانی آغاز کرده تا در صورت بروز هر گونه مشکل پیش‌بینی نشده در هنگام انجام طرح تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی در ادامه نقش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی مزایای این طرح را به شهروندان حائز اهمیت و در میزان موفقیت اجرای طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع مؤثر خواند و متذکر شد: امیدواریم این طرح مفید اجتماعی با همکاری مردم، پزشکان و مسئولان و متولیان بخش درمان با موفقیت اجرا شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول