اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله قربانی:

غرب با خودکفایی علمی کشورهای اسلامی مخالف است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مخالفت غرب با خودکفایی علمی و فناوری ایران گفت: غرب با خودکفایی علمی کشورهای اسلامی مخالف است.

غرب با خودکفایی علمی کشورهای اسلامی مخالف است

  به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر امروز در دیدار با اعضای نخستین مجمع عمومی شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی اظهار کرد: گام‌های نخست همگرایی علم و فناوری در کشورهای اسلامی در حال برداشته شدن است.

وی وجود دو سوره با نام قلم و خواندن در قرآن را از امتیازهای اسلام عنوان کرد و افزود: اسلام به قلم توجه ویژه داشته و مسلمانان پس از مدت کوتاهی از گسترش اسلام به علوم مختلف دست پیدا کردند.

قربانی با اشاره به حضور دانشجویان اروپایی در کشورهای اسلامی برای تحصیل علم در قرن‌های گذشته، خاطرنشان کرد: تعداد 6 هزار نفر دانشجوی خارجی در دانشکده پزشکی نظامیه بغداد تحصیل می‌کردند.

امام جمعه رشت ارتقای علمی مسلمانان را سبب سیطره اسلام در دنیای قدیم دانست و تصریح کرد: اروپا و غرب در گذشته برای کشورهای اسلامی احترام ویژه قایل بودند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های دانشمندان اسلامی به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شد، ابراز کرد: مطالب کوشیار دیلمی دانشمند گیلانی قرن چهارم پس از سال‌ها به زبان روسی ترجمه شده است.

قربانی علم‌فروشی غربی‌ها را سبب بردگی مسلمانان خواند و بیان کرد: فرهنگ غربی در کشورهای اسلامی رواج پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کسب علم موجب خیر در دنیا و آخرت می‌شود، اذعان کرد: ترویج دانش و معرفت در جامعه به عهده حاکمان اسلامی است.

وی بر همگانی کردن ادب و اخلاق اسلامی بین مردم تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی به برکت تعالیم امام (ره) با وقوع انقلاب اسلامی در ایران به وجود آمده است.

قربانی نظام اسلامی را طرفدار علم و دانش نامید و اظهار کرد: دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و علوم مختلف به برکت انقلاب اسلامی در کشور به دست آمده است.

نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری با اشاره به مخالفت غرب با خودکفایی علمی و فناوری ایران، تصریح کرد: غرب با خودکفایی علمی کشورهای اسلامی مخالف است.

وی ایران را قطب علمی در منطقه دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری اولویت نخست نخبگان را پیشرفت علمی در کشور عنوان کردند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول