اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ اسلامی گلستان:

طرح‎های جریان‎ساز علمی، فرهنگی و ورزشی ثبت معنوی می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: طرح‌های جریان‎ساز و تاثیر‎گذار علمی، فرهنگی و ورزشی پس از بررسی در این اداره کل، ثبت معنوی می‎شوند.

طرح‎های جریان‎ساز علمی، فرهنگی و ورزشی ثبت معنوی می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری بعد از ظهر امروز در نشست صمیمی و تخصصی جوانان فرهیخته استان که با محوریت "الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استان گلستان" برگزار شد اظهار داشت: برخی از طرح‎ها و ایده‎هایی که از سوی نخبگان و فرهیختگان ارائه می‎شود بسیار زیبا است اما منابع اعتباری پاسخگوی نیاز نیست لذا پیشنهاد می‎شود این طرح‎ها در کارگروه مطرح شده تا ایده‎های زیبای جوانان به بار بنشیند.

وی بر استفاده از تجارب نخبگان تاکید کرد و بیان داشت: برای تقویت بعد معنوی جامعه نیاز است تا صدا و سیمای مرکز استان از تجارب نخبگان استفاده کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خودشناسی و خودباوری را ضرورتی مهم خواند و یادآور شد: باید به بازخوانی در همه ابعاد فرهنگ و تمدن اسلامی با محوریت نقش ایرانیان پرداخته شود.

منتظری خاطر نشان کرد: این آمادگی را داریم که برای جوانان مستعد استان سلسله مباحث نقش ایرانیان را در فرهنگ و تمدن اسلامی مدیریت و در این راستا دوره‎های آموزشی برگزار کنیم.

وی توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی را امری مهم و ضرورتی انکارناپذیر یاد کرد و ابراز داشت: هر ملتی که پیشینه خود را نشناسد به تعبیر آیت‌الله جوادی‎آملی همانند طفل پرورشگاهی و بدون شناسنامه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پیشنهاد برگزاری همایشی تحت عنوان "گلستان و افق اسلامی ایرانی پیشرفت" را تا پایان شهریور ماه سال جاری داد و متذکر شد: بر اساس تشخیص برگزاری چنین همایشی لازم است تا فراخوان آن را اعلام، تا از این طریق جایگاه گلستان را در سند چشم‎انداز کشوری تعریف کنیم.

منتظری در پایان گفت: خوب است که متولیان فرهنگی، علمی و هنری استان با هدف نقد وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب به صورت ماهانه نشست‎هایی برگزار کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول