اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس مطرح کرد

ضرورت تدوین قانون بانکداری اسلامی با همکاری حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تدوین قانون بانکداری اسلامی با همکاری حوزه‌های علمیه شد.

ضرورت تدوین قانون بانکداری اسلامی با همکاری حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورود دین در تمامی عرصه‌های زندگی اجتماعی و فعالیت‌های جامعه یکی از ویژگی‌های انقلاب شکوهمند اسلامی امت ایران است و امام راحل ورود دین به عرصه‌های اجتماعی را کلید زد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ورود دین به عرصه‌های اجتماعی یعنی در تمامی فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... پیرو دین و قواعد اسلامی باشیم و هیچ‌ کاری را خارج از محدوده این قوانین و قواعد انجام ندهیم و دین را پایه و اساس تمام فعالیت‌های خویش بدانیم.

موسوی‌نژاد با اشاره به لزوم رعایت دستورات اسلام در معاملات و با بیان اینکه بانک‌ها کلاه شرعی روی معاملاتشان می‌گذارند اذعان داشت: یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مشکلاتی که در سیستم بانکداری کشور شاهد آن هستیم، آن است که نگاه و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ایشان غیر دینی و غیر اسلامی است و کلاه شرعی روی معاملاتشان می‌گذارند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تدوین قانون جامع بانکداری اسلامی یکی از ضروریات جامعه اسلامی است و برای تدوین قانون بانکداری اسلامی قطعا باید با حوزه‌های علمیه و مراجع ارتباط برقرار کرد و ما در فراکسیون روحانیون مجلس نیز همین موضوع را دنبال خواهیم کرد.

وی ارتباط با مراجع در سیستم بانکداری اسلامی را ضروری دانست و اذعان داشت: یکی از مواردی که در بانکداری اسلامی باید به سمت آن حرکت کنیم، ارتباط با مراجع و حوزه‌ها است که اگر این اتفاق بیفتد، طبیعتا برکت در زندگی مردم بیشتر می‌شود و مشکل نگاه و بخشی اقدامات غیر دینی که شاهد آن هستیم برطرف می‌شود.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: در شرایط فعلی بنا به مصلحت این بانکداری در جامعه اجرا می‌شود و باید بپذیریم که به سمت بانکداری اسلامی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی آن قانونی که امضای شورای نگهبان و ولی فقیه را دارد قطعا برای ما حجت شرعی دارد، اما اینکه باید از این فضا خارج شد و به سمت حقیقی و اسلامی شدن بانکداری‌ها حرکت کنیم را یک ضرورت می‌دانیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما قانون را طوری نوشته‌ایم و این اجازه را به بانک‌ها داده‌ایم که بتوانند کلاه شرعی روی معاملات داشته باشند و اگر قانون بانکداری را کاملا اسلامی بنویسند دیگر هیچ کلاه شرعی روی مفاد آن گذاشته نخواهد شد و باید در این قانون تغییراتی ایجاد شود و اصرار داریم این قانون در مجلس نهم تغییر کند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول