اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ـ 52

غیور: ابعاد قرآنی را با مسائل علمی بیان کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی مشهد گفت: باید ابعاد قرآنی را با مسائل علمی بیان کنیم.

غیور: ابعاد قرآنی را با مسائل علمی بیان کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید غیور در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: ما اغلب از یک بُعد به احادیث و روایات توجه داریم در صورتی که امروز علاقمندی افراد این است که مباحث قرآنی با علم نوین بیان شود.

رئیس جهاد دانشگاهی مشهد، با بیان اینکه ما این کار را معمولاً از یک بُعد انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مهم بیان دیدگاه‌های قرآن و پرداختن به مسائل علمی در زمینه‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی پرداختن به مسائل علمی در زمینه قرآنی است، افزود: ترکیب علم نوین و آموزه‌های قرآنی را یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی است و تاکنون به نکات خوب و قابل توجهی در این زمینه دست یافته‌ایم.

غیور تاکید کرد: ما باید هم اهداف قرآنی و هم دیدگاه‌های علم نوین را بیان کرده و مدنظر قرار دهیم و این یکی از مسائلی است که باید جهاد دانشگاهی در رسالت خود منظور کند.

وی یادآور شد: بیان ابعاد قرآنی با علم نوین تاثیرگذاری بیشتری در مخاطبان می‌گذارد.

غیور در رابطه با فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی دو رسالت اصلی دارد، که یکی بحث مسائل فرهنگی و دیگری در بحث مسائل پژوهشی است.

رئیس جهاد دانشگاهی مشهد افزود: در راس مسائل فرهنگی جهاد دانشگاهی، ترویج مفاهیم قرآن و عترت است.

وی ادامه داد: رسالت دیگر جهاد دانشگاهی در مسائل پژوهشی است که دانشگاه‌ها کمتر به آن پرداخته‌اند و در واقع پرداختن به مسائل پژوهشی با این هدف است که می‌توانیم رسالت فرهنگی خودمان را ایفا کنیم و طبیعی است که تمام فعالیت‌های جهاد باید به این سمت سوق یابند.

غیور با بیان اینکه هدف جهاد دانشگاهی کارهای پژوهشی جدید است، خاطرنشان کرد: در سه زمینه کار فرهنگی انجام می‌دهیم؛ یکی در زمینه فرهنگسرا که کارهای جدیدی انجام شده و یکی خبرگزاری جهان اسلام و همچنین در سازمان دانشجویان جهان اسلام که با عناوین مختلف کار می‌کند.

وی از برگزاری نشست با موضوع بیداری اسلامی در شهریور ماه خبر داد و گفت: احتمالا نشستی در شهریور در زمینه در بیداری اسلامی و پرداختن به مباحث قرآن و عترت داشته باشیم که لازمه آن این است که اول با چهره علمی وارد شویم.

انتهای پیام/ع20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول