اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

رشد 15 درصدی پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری فارس: مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اعلام نتایج قبول‌شدگان حوزه‌های علمیه خواهران گفت: آمار ورودی طلاب به حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی آینده با رشد 15 درصدی همراه خواهد بود.

رشد 15 درصدی پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محسن محدث تعداد قبول‌شدگان نهایی مقطع سطح دو (کارشناسی) سال تحصیلی 91-92 را 9 هزار و 548 نفر ذکر کرد و افزود: در مقابل تعداد قبول‌شدگان نهایی در سال تحصیلی گذشته به 8 هزار و 381 نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تعداد اندکی از مدارس علمیه خواهران کشور، متقاضیان را با مدرک سیکل پذیرش می‌کنند بیان کرد: از میان متقاضیان امسال 178 نفر دارای مدرک سیکل به مدارس علمیه راه یافته‌اند و سایر داوطلبان با حداقل مدرک دیپلم بوده‌اند که 7 هزار و 893 نفر از آنها در شیوه حضوری، 191 نفر در شیوه نیمه‌حضوری و هزار و 286 نفر در شیوه پاره‌وقت قبول شده‌اند.

حجت‌الاسلام محدث یادآور شد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تلاش کرده است تا علاوه بر ارتقای کمی پذیرش، کیفیت پذیرش داوطلبان به حوزه‌های علمیه خواهران را افزایش دهد.

وی با اشاره به برگزاری دوره توجیهی مصاحبه‌گران که خرداد ماه 91 در شهر قم برگزار شد اظهار کرد: در سال جاری، ناظران مصاحبه از مدیریت‌های استانی در مصاحبه مدارس علمیه حضور دارند تا از اعمال سلیقه‌های شخصی جلوگیری شده و بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی مرکز عمل شود.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه افراد باید بر اساس ضوابط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران پذیرش شوند افزود: مدیریت سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران به دنبال به‌گزینی است و تلاش دارد تا با لحاظ سیاست جذب حداکثری، کیفیت را نیز در گزینش افراد لحاظ کند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول