اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری نشست هم‌اندیشی انجمن‌های علمی حوزه علمیه

نقش انجمن‌های علمی در فعالیت‌های حوزوی تبیین شد

خبرگزاری فارس: دهمین نشست هم‌اندیشی انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه برگزار و طی آن نقش این انجمن‌ها در فعالیت‌های حوزوی تبیین شد.

نقش انجمن‌های علمی در فعالیت‌های حوزوی تبیین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم دهمین نشست هم‌اندیشی انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه با حضور آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، اعضا و بازرسان این انجمن‌ها در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه در سخنانی با اشاره به اینکه کمیسیون انجمن‌های حوزه از فعال‌ترین کمیسیون‌ها در مجموعه حوزه علمیه است تصریح کرد: این کمیسیون تاکنون 45 جلسه به صورت رسمی برگزار کرده که وظیفه این مجموعه تدوین و تصویب مقررات و دستورالعمل‌هاست. 

وی با تاکید بر اینکه انجمن‌ها موجب تحول حوزه علمیه می‌شوند، اضافه کرد: مراجع عظام تقلید در دیدارهای مختلف از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه تقدیر کرده و در تولید علم و نوآوری در مجموعه تاکید ویژه کرده‌اند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید علی عماد معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه به طور میانگین فعالیت انجمن‌های علمی حوزه از وزارت علوم بیشتر است اظهار کرد: ویژگی بارز انجمن‌های حوزه آینده‌نگری است.

وی با تاکید بر اینکه جوان ماندن انجمن‌های علمی وابسته به این مسئله است که انجمن‌ها به طور دائم نیروهای تربیت شده خود را وارد مجموعه کنند، تصریح کرد: حجم و ظرفیت اعضای انجمن‌های حوزه متناسب با رشد نیروی انسانی نبوده است.

سخنران بعدی این برنامه آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بود که با اشاره به اینکه فعالیت انجمن‌های حوزه علمیه نسبت به زمان تشکیل افزایش داشته است، اظهار کرد: انجمن‌های مختلف در رابطه با نیازهای حوزه، موضوعاتی را طراحی و ارائه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: انجمن‌های مختلف حوزه توانایی برنامه‌ریزی و طراحی کتاب‌های گوناگون را دارند و نیازهای حوزه را رفع خواهند کرد.  

حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه انجمن‌های علمی حوزه نباید صرفاً نقش واسطه‌ای داشته باشند اظهار کرد: این انجمن‌ها می‌توانند در جایگاه علمی، خلاقیت نشان داده و نیازهای علمی،  اقتصادی و روان‌شناسی را تبیین کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول