اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر شهریار:

مقابله با بلایای طبیعی نیازمند عزم جدی و برنامه‌های علمی است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهریار گفت: برای کاهش هزینه‌ها و خسارات ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی نیازمند عزم جدی و اجرای برنامه‌های علمی و کارشناسی شده هستیم.

مقابله با بلایای طبیعی نیازمند عزم جدی و برنامه‌های علمی است

مسعود باغبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: ایران از نظر قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی شرایط خاصی دارد و وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در کشورمان دارای ضریب احتمالی بالا است.

وی تصریح کرد: وقتی ما در چنین شرایطی قرار داریم، باید هر لحظه خود را آماده مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی کرده و تنها در این صورت است که شاهد کاهش خسارات ناشی از این وقایع خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهریار افزود: در دنیای امروز با استفاده از اصول مهندسی و بهره‌مندی از یافته‌ها و تجارب علمی به صورتی عمل می‌کنند که دیگر وقوع حوادثی چون زلزله و سیل خسارات چندانی به بار نیاورده و یا حداکثر خسارت به حوزه مالی است و نه جانی.

باغبانی با اشاره به حادثه سونامی در شرق آسیا گفت: در سال‌های گذشته شاهد دو سونامی بزرگ در این منطقه بودیم که در بار نخست خسارات جانی و مالی بزرگی به بار آورد.

وی ادامه داد: حادثه دوم در کشور ژاپن رخ داد که از نظر وسعت و بزرگی بر اساس اطلاعات منتشر شده در تاریخ جهان بی‌سابقه بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهریار با اشاره به خسارات سونامی در ژاپن گفت: اگر چه این خسارات بسیار وسیع بود، اما اگر اقدامات ژاپنی‌ها به ویژه در حوزه ایمن‌سازی ساختمان‌ها و استفاده از دانش نوین مهندسی شهرسازی نبود، خسارات جانی و مالی این حادثه ده‌ها برابر بیشتر می‌شد.

باغبانی تاکید کرد: ایران نیز از نظر وقوع بلایای طبیعی در شرایط حساسی قرار دارد و ما نیز چاره‌ای به غیر از ایمن‌سازی ساختمان‌ها و بهره‌مندی از دانش علمی شهرسازی نداریم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به زلزله در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: اسناد نشان می‌دهد که در این حادثه ساختمان‌هایی که ابتدایی‌ترین اصول ایمنی را رعایت کرده بودند، سالم ماندند.

باغبانی در پاسخ به این پرسش که برای کاهش خسارات ناشی از حوادث و بلایای فوق باید چه اقداماتی انجام شود؟ افزود: در گام نخست باید عزمی ملی داشته باشیم و هم مسئولان و هم مردم برای ایمن‌سازی ساختمان‌های خود وارد میدان شوند.

وی متذکر شد: شاهد ارائه تسهیلات برای بازسازی بافت‌های فرسوده هستیم و حال مردم باید پیشقدم شده و کار را پیگیری کنند.

باغبانی اذعان داشت: در گام بعدی باید تمام پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه شهرسازی بر اساس اصول علمی و کارشناسی شده باشد و شهرداری‌ها و متولیان امر نظارت جدی و قاطع در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول