اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران:

نتایج نهایی آزمون سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نتایج نهایی آزمون ورودی مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برای سال تحصیلی 91ـ 92 اعلام شد.

نتایج نهایی آزمون سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محسن محدث با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان و قبول‌شدگان در آزمون مقطع سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: در این مقطع 4 هزار و 878 نفر متقاضی شرکت در آزمون کتبی بودند که از این میان هزار و 482 نفر در آزمون کتبی قبول شده و به مصاحبه معرفی شدند و اسامی 936 نفر به عنوان قبول‌شدگان نهایی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تحصیل بانوان طلبه در حال حاضر در مقطع سطح سه در رشته‌های رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، مطالعات اسلامی زنان و تاریخ اسلام انجام می‌گیرد افزود: پذیرش سال تحصیلی آینده برای نخستین بار در رشته اخلاق و تربیت اسلامی صورت خواهد گرفت، اما پذیرش رشته مطالعات اسلامی زنان به دلیل به حد نصاب نرسیدن متقاضیان انجام نمی‌شود.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تحصیل طلاب در مقطع سطح سه در سه شیوه حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری انجام می‌گیرد اظهار کرد: در شیوه حضوری اسامی 593 نفر قبول‌شده نهایی اعلام شده است که از این میان 271 نفر در رشته تفسیر و علوم قرآنی، 158 نفر در رشته فقه و اصول، 10 نفر در رشته فلسفه اسلامی، 11 نفر در رشته اخلاق و تربیت اسلامی و 26 نفر در رشته تاریخ اسلام معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: پذیرش در رشته فلسفه اسلامی تنها در یک مرکز در شهر مقدس قم انجام می‌گیرد.

محدث تعداد طلاب قبول‌ شده در شیوه نیمه‌حضوری را 87 نفر دانست و افزود: از این میان 69 نفر در رشته تفسیر و علوم قرآنی و 18 نفر در رشته فقه و اصول پذیرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه 256 نفر در شیوه غیرحضوری سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران قبول شده‌اند ادامه داد: از میان این عده 103 نفر در رشته تفسیر و علوم قرآنی، 103 نفر در رشته فقه و اصول و 50 نفر در رشته تاریخ اسلام پذیرفته شده‌اند.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول