اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

ورود 350 طلبه به مدارس حوزه‌های علمیه استان همدان

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه استان همدان گفت: 350 طلبه از امروز در مدارس حوزه‌های علمیه استان همدان مشغول به تحصیل می‌شوند.

ورود 350 طلبه به مدارس حوزه‌های علمیه استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی پیش از ظهر امروز در اختتامیه دوره تربیتی ـ آموزشی رسم عاشقی در همدان اظهار کرد: این دوره آموزشی و تربیتی از سی‌ و یکم مردادماه امسال به مدت سه روز ویژه‌ داوطلبان ورود به حوزه در سال تحصیلی جدید با موفقیت برگزار شده است.

وی هدف از این دوره را تبیین زی‌طلبگی، موفقیت در طلبگی و فلسفه طلبگی در راستای آموزش طلاب جدیدالورود دانست.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه استان همدان با بیان اینکه این دوره برای 350 نفر از برگزیدگان آزمون و مصاحبه تشکیل شد، تصریح کرد: در این دوره طلاب جدیدالورود به دو گروه سیکل (آل طاها) و دیپلم و بالاتر (آل یاسین) تقسیم شدند.

وی با بیان اینکه این طرح ویژه داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه استان همدان در سال تحصیلی جدید است، عنوان کرد: طرح رسم عاشقی برای 350 نفر از برگزیدگان آزمون و مصاحبه حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گفته گرجی، در این طرح از حضور استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری و استاد مشاوره مرکز مشاوره حوزه علمیه قم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر انصاری بهره گرفته شده است.

وی با اشاره به مراسم افتتاحیه این طرح خاطرنشان کرد: در آیین افتتاحیه حجت‌الاسلام والمسلمین کشوری (مدیر اجرای دوره) ضمن تشریح برنامه‌ها به اهداف راهبردی طرح نیز اشاره داشت که در این مراسم از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نیز بهره گرفته شد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه استان همدان با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی حجت‌الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری برای طلاب جدیدالورود در زمینه آشناسازی این قشر با مباحث زی‌طلبگی، موفقیت در طلبگی، طلبه و امام زمان و فلسفه طلبگی بود، افزود: مباحث طرح شده توسط دکتر انصاری نیز در زمینه آشناسازی طلاب با خودآگاهی، مهارت حفظ و مهارت مطالعه و... بوده است.

وی با بیان اینکه طلاب در کنار آموزش‌های مورد توجه در این طرح، در مسابقات ورزشی نیز شرکت کردند، تصریح کرد: این مسابقات به دو صورت تیمی و انفرادی بین مدارس شهرستان‌های استان در رشته‌های فوتسال، دارت، تیراندازی، دوومیدانی، طنا‌ب‌کشی و طناب‌زنی در دو مقطع سیکل و دیپلم و بالاتر برگزار شد که به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا شده است.

به گفته گرجی، اساتید در طول اجرای طرح، به طلاب مشاوره می‌دادند و با حضور خود در خوابگاه‌ها و آلاچیق‌ها، محافل و نشست‌های صمیمانه برقرار می‌کردند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه طرح رسم عاشقی به مدت سه روز از سه‌شنبه، 31 مردادماه تا دوم شهریورماه به همت حوزه علمیه همدان در اردوگاه ابوذر برگزار شد، تصریح کرد: این طلاب از امروز در مدارس استان مشغول تحصیل شدند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول