اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی بویین زهرا خبر داد

جنگل‌کاری 440 هکتاری از مراتع بویین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا گفت: بیش از 440 هکتاری از مراتع این شهرستان تاکنون در طرحی ویژه جنگل‌کاری شده‌اند.

جنگل‌کاری 440 هکتاری از مراتع بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، جمشید جویباری بعد از ظهر امروز در جلسه توسعه منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا با اشاره به جنگل‌کاری بیش از 440 هکتار از مراتع این شهرستان اظهار کرد: مراتع این شهرستان در حال حاضر در سه وضعیت خوب، متوسط سطح ضعیف قرار دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه عملیات‌های متعددی تا‌کنون برای احیا و کمک به گسترش منابع طبیعی این شهرستان انجام شده است، افزود: در سال جاری قرار است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و فرمانداری بویین زهرا برنامه‌های مؤثرتری در راستای توسعه منابع طبیعی این شهرستان به مرحله انجام و بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه تقویت ‌پوشش‌های گیاهی از جمله برنامه‌های ویژه‌ اداره در طول سال است، بیان کرد: این کار با هدف حفاظت از پوشش‌های گیاهی و جانوری در سطح این شهرستان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا جلوگیری از فرسایش آب و خاک را یکی از برنامه‌های محوری سازمان حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه همکاری و حمایت‌های دولت و مجلس می‌تواند نقش بسزا و بسیار خوبی را داشته باشد.

جویباری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در خصوص تثبیت اراضی بیابانی بیان کرد: بهره‌گیری از توانمندی‌های کارشناسان منابع طبیعی و نیز بهره‌برداری از چند طرح در این حوزه از برنامه‌های سریع این اداره در زمینه تثبیت اراضی بیابانی است.

وی با بیان اینکه تا پیش از سال 83 تنها یک‌هزار و 582 عنوان کپه‌کاری در سراسر این شهرستان صورت گرفته بود، تصریح کرد: میزان ذخیره نزولات بذرپاش نیز بالغ بر 200 هکتار بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه این رقم از ابتدای سال 84 تا‌کنون به دو برابر رسیده است، بیان کرد: در بخش توسعه منابع خدادادی این شهرستان با ذخیره سازی حجم قابل توجهی از این مقادیر رتبه و جایگاه بسیار بالایی را نسبت به سایر شهرستان‌های استان قزوین دارد.

جویباری خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر چندین طرح در این شهرستان برای هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول