اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بویین زهرا خبر داد

راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی در بقاع متبرکه بویین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا از راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی در بقاع متبرکه بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌الاسلام مرتضی کریمی صبح امروز در جلسه توسعه فرهنگی شهرستان بویین زهرا با اشاره به راه‌اندازی سه مرکز ویژه امور فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه این شهرستان در سال گذشته اظهار کرد: وقف در حقیقت صدقه‌ای جاری است که می‌تواند سوق‌دهنده جامعه به سوی امور معنوی و سعادت‌مندی الهی باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه تاکنون موقوفه‌های بسیاری در شهرستان بویین زهرا به ثبت رسیده است، عنوان کرد: تمام موقوفات در سامانه جامع این مرکز ثبت و برای آنها شناسنامه صادر می‌شود.

وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و مذهبی در کشور را در اولویت فعالیت مسئولان این نهاد در طی سال عنوان کرد و افزود: در همین زمینه تاکنون برنامه‌های فرهنگی و نشاط ویژه‌ای در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه این شهرستان به اجرا درآمده که با استقبال زیاد زائران روبه‌رو شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا هدف از به انجام‌رسانی کار فرهنگی و ارزشی در جامعه را جذب جوانان به این عرصه‌ها دانست و بیان کرد: ایده‌پردازی مناسب و جلوگیری از مسائل و حواشی مختلف می‌تواند گامی مؤثر برای توسعه فرهنگی باشد.

کریمی لزوم به‌کارگیری استعداد‌های جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی را  حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: باید از تمام مسئولان و متولیان اجرایی کشور انتظار داشت تا با حرکت‌های جهادگونه برجسته خویش در حوزه فرهنگی موجب گرایش هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان پاک ایران اسلامی به سوی قله‌های اقتدار و عزت فرهنگی شوند.

وی با اشاره به آغاز بازسازی جاده‌های منتهی به امامزاده‌های این شهرستان بیان کرد: این فعالیت با هدف سهولت هرچه بیشتر مردم و به‌ویژه زائران در زیارت بقاع متبرکه صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا در خاتمه اذعان کرد: در حال حاضر عرصه‌های فرهنگی و دینی بی‌شماری در سطح جامعه وجود دارند که دولت و مسئولان دیگر باید با اهتمام جدی‌تر به این مهم سبب رشد و تعالی مبانی ارزشی و اعتقادی نظام اسلامی شوند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول