اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش بویین زهرا اعلام کرد

شرکت 13 هزار دانش‌آموز در جشنواره‌ فرهنگی مدارس بویین زهرا

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پرورش بویین زهرا گفت: بیش از 13 هزار دانش‌آموز در جشنواره‌های فرهنگی و هنری مدارس این شهرستان شرکت می‌کنند.

شرکت 13 هزار دانش‌آموز در جشنواره‌ فرهنگی مدارس بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، مهدی زمانی عصر امروز در دیدار با جمعی از فرهنگیان شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه در سال تحصیلی 90-91 بیش از 13 هزار دانش‌آموز مقاطع سه‌گانه تحصیلی در جشنواره‌های بزرگ فرهنگی و هنری مدارس این شهرستان شرکت کردند، اظهار کرد: از این تعداد شرکت‌کننده بیش از 100 شرکت‌کننده به مرحله شهرستانی و نیز 15 دانش‌آموز به مرحله استانی راه یافتند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا با مهم شمردن نقش اینگونه مسابقات و جشنواره‌ها در تربیت و پرورش استعداد‌های نهفته دانش‌آموزان و نوجوانان در مدارس افزود: راهکار‌هایی که تا‌کنون در سیستم آموزشی و پرورشی کشور به کار گرفته شده در مواردی مؤثر و در برخی از موارد نیز کم کار‌آمد بوده است که باید اصلاح شوند.

وی با بیان اینکه طرح از مسجد تا مدرسه نخستین بار از سوی کارشناسان اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا به سازمان آموزش و پرورش استان قزوین پیشنهاد شد، تصریح کرد: این طرح پس از مرحله ارزیابی و کارشناسی سطح یک علمی قرار است همزمان با  آغاز سال تحصیلی 91-92 به طور آزمایشی در تعدادی از مدارس و مجتمع‌های آموزشی بخش‌های مختلف استان قزوین به اجرا درآمده و پس از طی مراحل مقدماتی به طور فراگیر در سطح تمام مدارس مقاطع تحصیلی کشور اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا با اشاره به توسعه مدارس قرآنی در مجتمع‌های آموزشی این شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: در حال حاضر بنا بر آمار ارائه شده از سوی کارشناسان پرورشی و استعدادیابی این اداره بیش از 18 مدرسه قرآنی به صورت تمام‌وقت و فعال در حال فعالیت بوده که شش باب از این مدارس و مجتمع‌ها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام تابستان به فعالیت برای دانش‌آموزان می‌پردازند.

زمانی هدف از اجرای طرح‌های قرآنی را کمک به رشد و تعالی در مدارس برشمرد و تصریح کرد: کمک به توسعه معنوی در آموزش و پرورش و آشناسازی اقشار دانش‌آموزان با فرهنگ و سیره ارزنده قرآن کریم و دین مبین از جمله اهدافی است که آموزش و پرورش به دنبال تحقق آن است.

‌وی در خاتمه تأکید کرد: قطعا اراده والا و همت قوی جوانان ایرانی در هر زمانی سوق‌دهنده کشور به سوی آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول