اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بویین زهرا خبر داد

تجهیز 15 مجتمع صنعتی بویین زهرا به سیستم تصفیه‌خانه صنعتی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهرا از تجهییز بیش از 15 مجتمع صنعتی این شهرستان به سیستم جامع تصفیه‌خانه صنعتی خبر داد.

تجهیز 15 مجتمع صنعتی بویین زهرا به سیستم تصفیه‌خانه صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا در استان قزوین، ابوطالب کریمی صبح امروز در جلسه حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه تاکنون بیش از 15 واحد و مجتمع فعال صنعتی در بخش‌های چهارگانه این شهرستان به سیستم جامع تصفیه‌خانه صنعتی تجهیز شده‌اند، اظهار کرد: این واحد‌ها همچنین پس از گذراندن مراحل مختلف ارزیابی و کارشناسی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین در چند دوره متوالی به عنوان واحد‌های برتر در زمینه حفظ محیط زیست شناخته شده‌اند.

این مسئول با اشاره به بهره‌برداری از چندین واحد‌ ویژه حفظ محیط زیست طبیعی در این شهرستان در سال گذشته بیان کرد: توسعه صنعتی هیچگاه نباید موجب تخریب و یا نابودی منابع ارزشمند طبیعی شود و این وظیفه مسئولان و رؤسای شهرک‌ها و مجموعه‌های صنعتی است که با عنایت به این امر نسبت به استقرار مجتمع‌ها و واحد‌های خود در نقاط و زمین‌های استاندارد و پیش‌بینی شده در کشور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این شهرستان جایگاه ویژه‌ای را در حفظ محیط‌ زیست و نیز تعامل با واحد‌های صنعتی دارد، ابراز کرد: باید امیدوار بود تا دولت با ارایه راهکار‌ها و طرح‌های حمایتی زمینه را برای استقرار هرچه بیشتر واحد‌های صنعتی پربازده و مطلوب مهیا کرده و سبب بقا و توسعه محیط زیست طبیعی شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهرا با اشاره به ضرورت تلاش همگانی و تشکیل کار‌گروه‌های ویژه برای حفاظت از مراتع و کشتزار‌های طبیعی در سراسر کشور عنوان کرد: در این زمینه نیز نقش مسئولان و به‌ویژه دولت بسیار زیاد بوده و باید با دغدغه بیشتر و سعی مضاعف‌تر سبب گسترش منابع غنی و ارزشمند آب و خاک در کشور شوند.

کریمی با اشاره به اینکه در سال گذشته با هماهنگی‌های انجام گرفته قرار است اقدامات بسیار ویژه در راستای کاهش آلاینده‌ها و عوامل مخرب طبیعت در بخش‌های چهارگانه این شهرستان به مرحله تدوین و اجرا درآید، اذعان داشت: مهم‌ترین اصل در حفاظت از محیط زیست نگاه جامع و آینده‌نگر به زیست بوم‌ها و مراتع طبیعی است که می‌تواند موجب احیای هر‌چه بیشتر گونه‌های مختلف حیوانی و جانوری در جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده شود.

این مسئول در پایان متذکر شد: امیدواریم که با تلاش بیشتر زمینه برای تعالی و رونق عرصه‌های مختلف جهادی و اقتصادی در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول