اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی بویین زهرا خبر داد

راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید در بویین زهرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا از راه‌اندازی و افتتاح بیش از چهار کتابخانه تخصصی و عمومی جدید در شهر سگز‌آباد و بویین زهرا خبر داد.

راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید در بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، علی بالایی صبح امروز در جلسه کتابخانه‌های شهرستان بویین زهرا با اشاره به راه‌اندازی دو کتابخانه جدید در بخش‌ مرکزی شهرستان بویین زهرا اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی امروز وظیفه‌ای است که بر عهده تمامی مسئولان و شهروندان قرار داشته و همه باید ضمن عنایت به این مسئله در راستای توسعه فرهنگ و هنر اسلامی گام بردارند تا زمینه برای اقتدار فرهنگی فراهم شود.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه خدمات دولت‌های نهم و دهم در عرصه کتابخوانی بسیار گسترده و چشمگیر بوده است، عنوان کرد: تاکنون بیش از 10 عنوان از سالن‌ها و مجموعه‌های ویژه کتابخوانی در این شهرستان با همکاری نهاد‌های دیگر ساخته و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این شهرستان دارای شش باب کتابخانه عمومی بوده و تمهدیدات ویژه‌ای برای گسترش حجم کتاب‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های ویژه کتابخوانی، حضور در نمایشگاه‌های متعدد کتاب در نقاط مختلف کشور و نیز برگزاری همایش بزرگ کتاب و اندیشه از جمله برنامه‌های ویژه و تدارکاتی این مجموعه در راستای توسعه هرچه بیشتر امر کتابخوانی در این شهرستان بوده که با استقبال بسیاری نیز روبه‌رو شده است.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه مخازن کتابخانه‌های این شهرستان در بخش‌های رامند و دشتابی تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد، بیان کرد: جهش شاخصه‌های کتابخوانی در هر جامعه‌ای بیانگر فرهیختگی و توانمند بودن شهروندان آن جامعه است.

بالایی توسعه کتاب‌خوانی در روستاها و مناطق محوری را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از اساس با خدمت‌رسانی به محرومان و به‌ویژه روستائیان تشکیل شده است و تمام مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز باید با تمام قوا و ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف و برنامه‌های سازندگی در سراسر کشور فعالیت کنند.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی حرفه‌ای را یکی از سیاست‌های متولیان فرهنگی در حال حاضر عنوان کرد و افزود: در این حوزه تا‌کنون گام‌های مؤثر و رضایت‌بخشی برداشته شده که میزان رضایت‌مندی عمومی را نیز به طور چشمگیری افزایش داده است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول