اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک:

تبیین فلسفه مهدویت مانع رویش فرقه‌های ضاله می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آبیک گفت: تبیین فلسفه ظهور و مهدویت برای اقشار مختلف جامعه، مانع رویش قارچ‌هایی همچون فرقه‌های ضاله و مکاتب الحادی می‌شود.

تبیین فلسفه مهدویت مانع رویش فرقه‌های ضاله می‌شود

محمد‌حسین نصیری در حاشیه برگزاری نخستین نشست کمیته تقویت و همبستگی و هویت ملی و مقابله با واگری‌های قومی و مذهبی شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک، اظهار کرد: این کمیته یکی از کمیته‌های هفت‌گانه طرح تحول اجتماعی است که طبق دستور‌العملی به فرمانداری آبیک ارسال شده است و دستگاه‌های فرهنگی عضو این کمیته هستند و باید به صورت اجرایی و عملیاتی اهداف خود را به پیش ببرند‌.

وی مطالعه و بررسی پیرامون زمینه تقویت همبستگی و هویت ملی و مقابله با واگرایی‌های قومی، تعیین شاخص‌های بررسی وضعیت شهرستان آبیک از نظر واگرایی‌های قومی، بررسی مشکلات و تعیین راهکارها و برنامه‌ریزی‌های مناسب، بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های مقابله با فرق نوپدید و ضاله را از مهم‌ترین وظایف کمیته مذکور برشمرد و افزود: کار فرهنگی کاری سخت، زمانبر است که با برنامه‌ریزی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت می‌توان به نتایج مطلوب دست یافت و شاهد بازدهی کار فرهنگی بود.

این مسئول ادامه داد: تمام آحاد جامعه و مسئولان باید برای تقویت همبستگی و هویت ملی و نیز مقابله با فرقه‌های ضاله و مکاتب الحادی وارد عمل شوند به شرطی که بنیه دینی، علمی، فرهنگی، پژوهشی و بصیرت لازم را داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک تصریح کرد: برای مقابله با فرقه‌های ضاله و عرفان‌های نوظهور و دروغین باید با روش‌های عقلایی، منطقی، پژوهش‌گونه، اصولی و علمی مقابله کرد.

نصیری خاطر‌نشان کرد: انسان ذاتا خداجوست و فطرت خداجوی انسان نیز حقیقت گراست، لذا اگر فرهنگ مهدویت در جامعه نهادینه نشود و امام زمان(عج) به مردم شناسانده نشود افکار التقاطی، عرفان‌های نوظهور، مکاتب الحادی و خرافه‌پرستی در جامعه پدیدار می‌شوند و افراد جامعه را به گمراهی خواهند کشاند.

وی اضافه کرد: مسئولان کمیته مذکور باید با ارائه طرح‌ها، افکار و برنامه‌های مثمر ثمر و عملیاتی در زمینه تقویت همبستگی و هویت ملی و مقابله با واگرایی‌های قومی در شهرستان آبیک گام‌های مؤثری بردارند تا از مشکلات اجتماعی در جامعه کاسته شود.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: امام راحل به صراحت در فرمایشات خود اعلام می‌کردند که وهابیت و بهاییت کافر هستند، چرا که علیه خدا، اسلام و قرآن سخن می‌گویند و سخنانشان بی‌پایه و اساس است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک بیان کرد: کتب برخی ا‌ز عرفان‌های نوظهور 300 بار به چاپ رسیده است، لذا فرقه‌ها از اقلام فرهنگی مختلف برای کم‌رنگ کردن اسلام و قرآن استفاده می‌کنند تا مسلمانان را با جدا کردن از اسلام و قرآن و ائمه اطهار (ع) به انحراف کشیده و به سمت فرقه‌های خود سوق دهند.

نصیری بر مطالعه کتب اربعه شیعه یعنی کتاب من لا یحضره فقیه شیخ صدوق، اصول و فروع کافی شیخ کلینی و استبصار و حدیث شیخ طوسی از سوی مسئولان تأکید کرد.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی همایش‌گونه با عنوان "‌تعیین سرفصل‌های کمیته تقویت همبستگی و هویت ملی و مقابله با واگرایی‌های قومی" با حضور گروه‌های هدف از ادارات و دانشگاه‌ها در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی و برگزاری مقاله‌ای با عنوان این کمیته به‌عنوان پروژه‌های دانشجویی خبر داد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول