اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خبر داد

راه‌اندازی مرکز مهدویت در خراسان و همدان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم از راه‌اندازی مرکز تخصصی مهدویت در استان‌های خراسان‌رضوی و همدان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز مهدویت در خراسان و همدان

حجت‌الاسلام علی مصلحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت‌های مرکز تخصصی مهدویت اظهار کرد: درس خارج مهدویت این مرکز از سوی آیت‌الله طبسی و آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری دوره‌های آموزش عمومی اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها در قالب دوره‌های کوتاه مدت مهدوی به صورت حضوری، مکاتبه‌ای و مجازی برگزار می‌شود و تاکنون 500 نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های تربیت مربی معارف مهدویت از دیگر برنامه‌ها بوده که تاکنون بیش از 3 هزار نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های مرکز تخصصی مهدویت گفت: این مرکز آمادگی برگزاری آموزش‌های کوتاه مدت ویژه مبلغان را دارد.

مصلحی به اهمیت آشنایی با معارف مهدویت اشاره کرد و افزود: برخی افراد آشنایی‌های اجمالی با امام مهدی(عج) دارند که با برگزاری این دوره‌ها تعمق‌بخشی و جلوگیری از انحرافات برای آنها روی می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 170 هزار نفر میهمان این مجتمع بودند که 6 هزار کلاس آموزشی برای آنها برگزار شد.

معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: دانش‌پژوهان پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه در مرکز تخصصی مهدویت پذیرش می‌شوند.

وی عنوان داشت: تاریخ تحلیلی اسلام، امامت عامه و خاصه، مبانی اعتقادی مهدویت، مهدویت در قرآن، تاریخ عصر غیبت و مستشرقین و مهدویت از جمله عناوین آموزشی مرکز تخصصی مهدویت است.

مصلحی فرجام‌شناسی، فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی، مهدویت و مسائل جدید کلامی، منجی در ادیان، منبع‌شناسی، حدیث‌شناسی، جهانی‌شدن و جهانی‌سازی، آسیب‌شناسی و شبهه‌شناسی را از دیگر عناوین دروس مرکز تخصصی مهدویت ذکر کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی مهدویت در اصفهان گفت: اکنون راه‌اندازی این مرکز را در استان‌های خراسان‌‌رضوی و همدان پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول