اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه:

فرهنگ مهدویت عصاره زحمات اهل‌بیت(ع) است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه گفت: فرهنگ مهدویت مقوله جدایی از دین نیست، بلکه عصاره همه زحمات اهل‌بیت(ع) در فرهنگ مهدویت خلاصه می‌شود.

فرهنگ مهدویت عصاره زحمات اهل‌بیت(ع) است

حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: امام زمان(عج) از سن خردسالی سکان امامت و رهبری جامعه را بر عهده گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: انسان‌ها برای دستیابی به فرهنگ مهدویت باید به فطرت خود مراجعه کنند، زیرا فطرت هر انسانی فطرت خداشناسی و الهی است.

 

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه ادامه داد: برخی اوقات فطرت انسان در اثر تربیت‌های انحرافی و نادرست دست‌آویز برخی مسائل قرار می‌گیرد که از جاده مستقیم دین مبین اسلام منحرف می‌شود.

 

وی با اشاره به راه‌های تحقق فرهنگ مهدوی در وجود انسان‌ها گفت: بشر باید در صراط مستقیم الهی که همان فطرت اولیه بوده خود را تقویت کند و در راه مستقیم، صحیح و صداقت حرکت کرده تا بتواند نظر امام زمان(عج) را به خود جلب کند.

 

صادقی عنوان داشت: انسان‌ها باید مواظب اعمال، کردار، گفتار و برنامه‌های خود باشند و بتوانند طوری رفتار کنند که حضرت از آنها راضی باشد، زیرا رضای خدا با رضای امام زمان(عج) مرتبط بوده و سرافرازی و عاقبت به خیری را به همراه دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ مهدویت مقوله جدایی از دین نیست، بلکه عصاره همه زحمات اهل‌بیت(ع) در فرهنگ مهدویت خلاصه می‌شود.

 

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه ادامه داد: حضرت مهدی(عج) وارث همه انبیا و اهل‌بیت(ع) و منتقم همه مظلومان است و وقتی ظهور می‌کند، دنیا پر از عدل و داد می‌شود.

 

وی ادامه داد: نماز، دعا و صدقه برای سلامتی حضرت ولی عصر(عج) را نباید از یاد ببریم، بدون تردید با این شاخصه‌ها خدا و امام زمان(عج) از ما راضی و خشنود می‌شوند.

 

صادقی با اشاره به شکل‌گیری تفکر منجی‌باوری در جهان گفت: برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های مهدویت و تدوین کتاب‌ها و مقالات در زمینه ترویج فرهنگ مهدوی بسیار مفید است و از این طریق می‌توانیم آموزه‌های مهدوی را به دنیا عرضه کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر کمیته مخصوصی در زمینه پاسخگویی به شبهات مهدویت در سطح دنیا تشکیل شود بسیار تاثیرگذار است.

 

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه یادآور شد: مهدویت مانند دریایی است که اکنون تنها رودخانه‌ای از آن جریان دارد، بنابراین افراد دست‌اندرکار حوزه و دانشگاه باید زمینه‌های رشد این فرهنگ را فراهم کنند.

 

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول